💠❓📚 ✍💠 ❓سؤال: بنده از اساتید اهل سنت و روحانیون پیرو سنت پیامبر و صحابه گرامی ایشان هستم. موضوعی را برای طرح بحث با شما خواستم مطرح کنم و آن این است که شکی نیست که همه ما بنده پرودگار هستیم (مریم ٩٣) چرا شما فرزندان خود را به عبدالحسین، عبدالرضا، و... مانند آن نامگذاری می کنید؟ ❓آیا این شرک نیست؟ منتظر پاسخ هستم. ✅ پاسخ: 📚📖 در زبان عربی واژه «عبد» مشترک لفظی است بین دو معنا: ♦الف: پرستش که جز برای خداوند جایز نیست. 📚 لسان العرب، ج ٣، ص ٢٧٠. ♦ب: خدمتگزار و نوکر که منظور از نامگذاری به عبدالحسین و مانند آن همین معنا است. 📚 تاج العروس، ج ۵، ص ٨٢. 📖 خداوند در قرآن می فرماید: 🔅«وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ»؛ 🔅«مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید همچنین غلامان و کنیزان صالح خود را». 📖 سوره نساء، آیه ۵٩. ⚜ خداوند در این آیه کلمه عبد را بر نوکران و خدمتگران تطبیق داده است. 👌در حقیقت نام هایی همچون عبدالحسین، عبدالرضا و مانند آن معادل غلامحسین، غلام رضا و مانند آن است. یعنی نوکر و خادم امام حسین، و امام رضا(ع) نه به معنای بنده ای که خالقش امام حسین و امام رضا باشد و این عرض ارادتی است به ساحت مقدس ائمه و نوکری و خدمتگزاری در راه آنان و آرمان های مقدس آن بزرگواران. 👤 مناوی از علمای اهل سنت چنین می آورد: 🔅«اذرعی که از بزرگان مذهب شافعی است گوید: در این فتوا که ایام نامی همچون عبدالنبی جایز است یا خیر؟ ابتدا در جواز آن تردید داشتم سپس بر این عقیده میل پیدا کردم که اگر مراد بزرگداشت و احترام پیامبر باشد چنین نامگذاری حرام نمی باشد چرا که در این گونه موارد مراد از عبد «خادم» می باشد». 📚 فیض القدیر، ج ١، ص ١۶٩. ❓سئوال می کنیم: اگر این نوع نامگذاری شرک است چرا پیامبر گرامی نسبت به جد خود حضرت « عبدالمطلب» هیچ اعتراضی نکرد و همواره از او با این نام یاد می کرد و هر گاه می خواست نسب خود را بیان فرماید به نام جد خود تصریح و از آن با افتخار یاد می کرد و می فرمود: 🔅«من محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب هستم». 📚 سنن ترمذی، ج ۵، ص ۵۴٣. 📱ڪـانـال ݐـــرٺـــو اشـــراق 🔰 به ما بپیوندید... ▶🆔: eitaa.com/joinchat/2848915456C8c69e1d0c7