اندار احوال انتخابات(۲) آدم وظیفه شناس، در دوراهی ها دنبال حجت شرعی است نه میل شخصی. در پیام قبل مختصرا اشاره ای به این موضوع شد. سوال: در خصوص انتخابات، چه حجت شرعی مبنی بر لزوم شرکت یا شاید تحریم! داریم؟ مقدمه ۱: قاعده قرآنی: اگه دنبال عمل صالح می گردی، برو و دشمن اسلام رو عصبانی کن! هر قدمی که برای برانگیختن خشم و غیض دشمن برداشته شود، مصداق بی چون و چرای " عمل صالح" است:   وَلا يَطَئونَ مَوطِئًا يَغيظُ الكُفّارَ وَلا يَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَيلًا إِلّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجرَ المُحسِنينَ﴿توبه،۱۲۰﴾ در هیچ مکانی که دشمن را به خشم آورد قدم نمی گذارند و هیچ ضربه ای به دشمن نمی زنند مگر آن که در ازای تک تک آن ها برایشان "عمل صالح" نوشته شود. خدا پاداش آدم های اهل احسان (وظیفه شناس) را ضایع نمیکند. مقدمه ۲: کافی است بررسی کوتاهی داشته باشید تا بیابید پشت پرده کارزارهای تحریم انتخابات و رای بی رای در این ۴۵ سال، به جز دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای و شناختی انگلیس و امریکا و اسرائیل و سعودی کسی نیست. این یعنی رای دادن ، از بزرگترین مصادیق بی برو برگرد به خشم درآوردن دشمن(یغیظ به الکفار) است!