در جلسهی دوم فیلودرام، با حضور دکتر رضی موسوی، از نسبت اگزیستانسیالیسمِ فرانسوی و آثار نمایشیِ ساعدی پرسش کردیم و پیرامون موقعیتی گفتوگو کردیم که یک نویسنده ایدههای انتزاعی را در دل جامعه جستوجو میکند. نمایشنامهی «خانهروشنی» بهانهای شد که درباره مرگ، معنای زندگی و مفاهیم وجودی در ادبیات نمایشی معاصر ایران بیاندیشیم.
در جلسهی آینده به سراغ اریک ایمانوئل اشمیت، نمایشنامهنویس و فیلسوف فرانسوی خواهیم رفت.
فیلودرام، اندیشیدن پیرامون رابطهی فلسفه و درام را فراهم میکند.