بسم الله الرحمن الرحیم 🔹لقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُكُمْ أَفَلَا تَعْقِلُونَ 🔸به‌راستی کتابی به‌سوی شما فرستادیم که مایۀ شرف و رشد شما در آن است، آیا اندیشه نمی‌کنید؟ 🔸Certainly We have sent down to you a Book in which there is an admonition for you. Do you not apply reason? 📗سوره انبیاء، آیه 10 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🌹حضرت علی عليه السلام فرمودند : ♦️ألا إنَّ الذُّلَّ فِي طاعَةِ اللّه ِ أقرَبُ إلَى العِزِّ مِنَ التَّعاوُنِ بِمَعصِيَةِ اللّه ِ. ♦️آگاه باشيد كه خوارى در راه اطاعت خدا به عزّت نزديك تر است از يارى كردن يكديگر براى نافرمانى خدا . 📚 تحف العقول ، ص 217 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔴امام خمینی رحمه الله علیه ♦️اين من را اگر انسان زير پا گذاشت . او شد ، اصلاح مى ‏كند همه‏ چيز را . گاهى علم توحيد انسان را به جهنم مى‏ فرستند ، گاهى علم عرفان انسان را به جهنم‏ مى ‏رساند ، گاهى علم فقه انسان را به جهنم مى ‏فرستد ، گاهى علم اخلاق انسان را به ‏جهنم مى‏ فرستد ، با علم درست نمى‏ شود ، تزكيه مى‏ خواهد . ♦️ علم توحيد هم اگر براى غير خدا باشد از حجب ظلمانى است . خدا نكند انسان پيش از آن كه خود را بسازد جامعه به او روى آورد و در ميان‏ مردم نفوذ و شخصيتى پيدا كند . 📚صحیفه امام خمینی ره جلد19ص134 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔴عبرتی برای "اهل کوفه" شدن یا نشدن! ♦️ماجرای کوفیان وامیرالمومنین (علیه‌السلام) دربیانی ویژه از امام خامنه ای:«همين شهر كوفه‌اى كه على‌بن‌ابی‌طالب (عليه‌السلام) بعدها آن‌جا را براى خودش پايتخت و مركز حكومت قرار داد، وليد بن‌ عقبه استاندار بود… یک آدم فاسق فاجر شراب‌خواره‌ى متهتک... ♦️در همان زمان كسانى بودند كه براى گرفتن استاندارى يک جا معامله مى‌كردند... درست مثل زمان‌هاى پادشاهان طاغوتى. خب ارزش‌هاى اسلامى توى يک چنين جامعه‌اى به چه حال و روزى مى‌افتد؟ ♦️ حالا اميرالمؤمنين بعد از يک چنين دورانى سر كار آمده و مى‌خواهد حكومت كند و لذاست كه مردم عقب بودند. و نكته‌اى كه من مى‌خواستم بگويم اين بود: كه مردم زمان اميرالمؤمنين بدون اين‌كه خودشان متوجه باشند داشتند سرنوشت تاريخ را رقم مى‌زدند و خودشان نمى‌فهميدند. ♦️ برخورد آنها با اميرالمؤمنين تكليف قرن‌ها بعد تاريخ را معين كرد. اگر آنها با على‌بن‌ابی‌طالب خوب برخورد كرده بودند، اطاعت كرده بودند، وقتى آن حضرت مى‌خواست يک اقدامى بكند او را كمک كرده بودند، مثل مردم زمان ما اگر عمل كرده بودند؛ سرنوشت تاريخ غير از اينى مى‌شد كه شد. ♦️و آنها با كوتاهى‌شان، با سستى‌شان، با تنبلى‌شان، با دنيا دوستى‌شان، با رغبتشان به فساد و با بى‌رغبتى‌شان به صلاح و با فرو گذاشتن نصرت على‌بن‌ابی‌طالب، سرنوشت تاريخ را، سرنوشت قرن‌ها بعد از خودشان را به اين شكلى كه مى‌بينيد و ديديد رقم زدند. ♦️عمل انسان‌ها اينجور است، اين جور مؤثر است. ما هم همينجوريم، ما داريم الآن سرنوشت قرن‌ها بعد را رقم مى‌زنيم… [اما] چگونه رقم خواهيم زد؟»