‌‌‌✨﷽✨ 🌼✨((۲۴۶)) 📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜 🌱(۷) 💧️پیام(۴۹) 🚫چگونه باشيم؟ 📚سوره ایه ۱۶۴ 📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜 🌺يکي از اصول دعوت به و است. از راه مشخصي خود را مي‌کند. 🌸يعني در گام نخست، خود را بررسي مي‌کند و مي‌بيند براي او است. سپس سراغ مقدماتش مي‌رود و آن ها را نظر و مي‌کند. از راه تنظيم شده به مي‌رسد. ☘️پس تفکر عبارت است از يا از به و از به و است. به همين جهت مي‌گويند امر به چيزي امر به آن نيز هست. پس با به به ، يعني صحيح نيز امر شده است. 👈تفکر از : قرآن کريم موضوعات را نگذاشته، بلکه انسان ها را از دو راه به و انديشيدن فرا مي‌خواند : 📌1️⃣با ذکر و :"إنّ في خَلقِ السَّمواتِ وَ الارضِ وَ اختِلافِ اللَّيلِِ و النَّهارِ و الفُلکِ الَّتي تَجري فِي البَحرِ."(1) در ادامه مي‌فرمايد : در همه اين ها آيات و نشانه‌هايي از وجود دارد؛ البته براي کساني که کنند :"لَاياتٍ لقومٍ يَعقِلون" 🌿اگر انسان أندکي در نمايد، خواهد فهميد که اجزاي عالم مجموعا يک واحدي را به وجود آورده‌اند. بين اجزاي هر مجموعه‌اي ممکن است و و باشد. ممکن هم است نباشد. به عنوان مثال مجموعه‌اي است که بين اجزايش وجود ندارد، در حالي که هر کدام از آن ها که از ميلياردها €زنده تشکيل شده، مجموعه‌اي است که و دارد. 📌2️⃣بدون ذکر و : گاهي در يک آيه از عنوان و سخني به ميان نمي‌آيد، ولي در آن و مطرح مي‌شود و خود است. بنابراين لازم نيست از عبارت :"اِنَّ في ذلِکَ لَاياتٍ لِقَومٍ يَتفَکَّرون"(2) استفاده شود.( قطعاً در اين [امر] براى مردمى كه مى‏انديشند، نشانه‏هايى است.) 🌹تفکر در روايات : روايات هم مانند از دو راه جامعه بشري را دعوت به مي‌کنند : 🌿هم در خود روايات عنوان و مطرح مي‌شود :" تَفَكُّرُ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ‏ عِبَادَةِ سَنَة"(3) گاهي نيز در روايات ارائه مي‌شود که آن بدون و ممکن نيست. 📚معرفي منابع براي مطالعه بيش تر: 1.هنر فكر كردن، ارنست ديمنه، ترجمه : محمد رفيعي مهرآبادي. 2. جادوي فكر بزرگ، ديويد جوزف شوارتز، ناشر: فيروزه، ترجمه: ژنا بخت آور. 🌴پي نوشت ها: 1. بقره(2)آيه164. 2. جاثيه(45)آيه13. 3. نوري، مستدرك الوسائل و مستنبط المسايل، ج11، ص183، مؤسسه آل البيت، قم، 1408ه ق. 🌺آرامش دلــها خدا🌺 ✨🕯🕯✨ 🌓🌙✨ •┈┈••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••┈┈• ☀️پیام معنوی ✅ @pmsh313 •┈┈••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••┈┈•