🔰 سخنان حجّةالإسلام والمسلمین دکتر روح اله پورعابدین به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتّح در اولین نشست تخصّصی نقش وحدت حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین شهرستان گناباد ❇️ آخرین تیر دشمن، جنگ شناختی و رسانه ای است برای تغییر شناخت جامعه و تحلیل جامعه ایرانی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و اندک جلوه دادن دستاوردهای نظام و بزرگ نمایی مشکلات و نقص ها. ✳️ جهاد تبیین برای دشمنان ما خطر آفرین است چون توطئه های دشمن را نقش بر آب نموده و دشمن مجبور به حذف فیزیکی می شود. سؤال: آیا شهید مطهّری (ره) در اول انقلاب، برای دشمنان ما خطر نظامی داشت؟ قطعاً مهم ترین خطر ایشان خطر تبیینی بود. ایشان بزرگترین دشمن استعمار جهانی بود. شهید بهشتی (ره) و شهید مفتّح (ره) و سایر بزرگان ما، خطر بزرگی برای استعمار جهانی بودند، چون کار آن ها، تبیین بود. شهدای محراب کار نظامی نمی کردند بلکه تبیین می کردند؛ روحیّه بخش، امید افزا و دشمن شکن! ترور آیةالله دستغیب (ره) و هاشمی نژاد (ره) توسّط کسانی بود که بمب به خود بستند و در محل هم کشته شدند یعنی حذف این مبیّنان حقیقت و انسانیّت و انقلاب و قرآن به حدّی برای دشمنان مهم بود که عامل خود را فدا کردند. ✅ جهاد تبیین در محیط دانشگاه و حوزه یعنی: 1️⃣ اهمّیّت دادن بیش از پیش به تربیت نیروی انسانی متخصّص، کارآمد، توانمند و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی. 2️⃣ تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی 3️⃣ تقویت مطالبه گری برای رفع مشکلات مردم 4️⃣ تبیین نقش مردم در نظام مقدّس جمهوری اسلامی و حضورشان در صحنه های مختلف از ابتدای انقلاب 5️⃣ انفاق در عرصه بسیار حسّاس و مهم فرهنگ 6️⃣ وقف خود در راه حقّ 7️⃣ استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به هدف نهایی یعنی: تمدّن سازی نوین اسلامی 8️⃣ مراقب افکار، گفتار و رفتار بودن، چون اگر مردم از افعال و کردار ما حکمی نادرست برداشت کنند یا ابهّت گناه از دلشان برود، چگونه قابل جبران خواهد بود؟! گاهی یک جمله، سخن یا حرکت و عمل، آتشی برخواهد افروخت یا نشاط و کارآیی ایجاد خواهد نمود. ♨️برای مثال؛ عمر بن عبدالعزیز حدود 5 یا 6 ماه بیشتر خلافت نکرد امّا خیلی کارها کرد. در تاریخ آمده که این کارها و تحوّل های او در اثر جرقّه ای بود که یک معلّم در او ایجاد کرد. می گفت: معلّم من مشغول نماز مستحبّی بود. من و یک پسر دیگر که پیش او درس می خواندیم مشغول ناسزا گفتن به امیرالمؤمنین (ع) شدیم، پس از اتمام نماز، معلّم رو به من کرد و گفت: کسی که در زمان پیغمبر اکرم (ص) بهشتی بوده و همه به آن اذعان داشتند به چه دلیل بعد از پیغمبر اکرم (ص) کافر شد به طوری که بشود او را لعن کرد؟ عمر بن عبدالعزیز می گوید: همین یک جرقّه باعث شد که در همان وقت تصمیم گرفتم اگر قدرت پیدا کردم، امیرالمؤمنین (ع) را بلند دارم. 🆔 @Pourabedin