اسرائیل در همراهی افکار عمومی هیچ توفیقی ندارد/ حماس، انفعال رسانه ای را کنار گذاشته است به گزارش روابط عمومی دانشکده دین و رسانه نشست علمی "رسانه ها و طوفان الاقصی" روز چهارشنبه در سالن همایش شهید آوینی دانشکده برگزار گردید. در این نشست کمال اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما در خصوص پیوست رسانه ای طوفان الاقصی اظهار داشت: صهیونیست ها از ابتدا که رژیم خود را تشکیل دادند برای آن پیوست تاریخی داشتند و با در اختیار گرفتن رسانه های بزرگ جهان اهداف خود را دنبال کردند. وی ادامه داد: غربی ها سعی کردند با رسانه ها اسرائیل را نمونه لیبرال دموکراسی در منطقه غرب آسیا نشان دهند و ارزش های لیبرال را در میان جامعه مسلمانان گسترش دهند؛ همچنین سعی شد از طریق رسانه ها مسلمانان را ملتی خشن و دنبال جنگ نشان دهد که هیچگونه نمی توان با آن ها صلح کرد؛ در حوزه فیلم سعی می کنند احساس ها مخاطب را بر انگیخته و عواطف را درگیر کنند و همچنین در پشت مفاهیمی مانند هولوکاست خود را پنهان می کنند. کمال اکبری با اشاره به تلاش رسانه های حامی صهیونیست در پوشش مغرضانه «طوفان الاقصی» اظهار داشت: القاء کردند که حماس در این عملیات غیرنظامیان را مورد هدف قرار دادند و کنش خشونت آمیز اسرائیل را از مظلومیت آن معرفی کردند؛ این رسانه ها در تسخیر باور افکار عمومی به خصوص اعراب نتوانستند توفیقی پیدا کنند زیرا مردم عرب از فعالیت های حماس حمایت کردند؛ با اینکه رسانه های صهیونستی سعی کردند حماس را با داعش همسان نشان دهند اما افکار عمومی جهانی با این موضوع همراهی چندانی نکرد. رئیس دانشکده دين و رسانه در ادامه عملکرد رسانه ای حماس را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: واکنش سلبریتی های غربی و حمایت از فلسطین در تجمعاتی مانند مسابقات ورزشی تحت تأثیر ددمنشی رژیم صهیونیستی نشان از خروح حماس از رویکرد منفعلانه رسانه ای سابق دارد و این همراهی های جهانی عرصه ای متفاوت را در طول 75 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی رقم زده است. وی با اشاره به مقابله همه جانبه افکار عمومی جهانی با ددمنشی های رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: جهان نمی تواند این سطح از خشونت را فقط به بهانه حمله پیشدستانه حماس در دفاع از فلسطین تحمل کند و هر چه بگذرد توفیق اسرائیل در همراه کردن افکار عمومی با خود کمتر می شود. لیبرال دموکراسی ارزش های خود را فدای اسرائیل کرده است مختار شیخ حسینی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این نشست بخش اول سخنان خود را به تاریخ استعمار انگلستان و فروپاشی امپرواطوری عثمانی اختصاص داد و گفت: پس از زدوبند انگلستان با اعراب عثمانی، سرزمین فلسطین در اختیار انگلستان قرار گرفت و با توافق فرانسه سرزمین تاریخی شامات بین فرانسه و انگلستان تقسیم شد. از زمان فروپاشی عثمانی تا سال 1948 سرزمین فلسطین تحت قیمومیت جامعه ملل با حضور انگلستان بوده و پس از تشکیل دولت یهود دوران تازه ای آغاز می شود؛ طی این دوران مهاجرت گسترده یهودیان با حمایت انگلستان شکل می گیرد. وی در ادامه اظهار داشت: با شکل گیری سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم، در سال 1948 شکل گیری اسرائیل پذیرفته می شود اما اعراب این مسأله را نمی پذیرند و با 4 جنگ به مبارزه با اسرائیل اقدام می کنند که به شکست منتهی می شود که این شکست ها سرخوردگی عجیبی در اعراب و ملت فلسطین ایجاد کرد. در سال 1979 ایده سازش مطرح شد که در سال 1993 به پیمان اسلو منجر شد و پروژه مقاومت دیگر حداکثری نبود. این استاد دانشگاه عملیات طوفان الاقصی را متفاوت از همه ضربات سابق فلسطینیان به اسرائیل دانست و افزود: در عملیات طوفان الاقصی از موضع انفعالی فاصله گرفته شده است و به طور مستقل این عملیات طراحی شده و طرف مقابل غافل گیر شده است؛ نیروهای مقاومت توانستند بازیابی هویت فلسطینی را شدت ببخشند و اعتماد به نفس را به مبارزان برگردانند؛ همچنین حمایت گسترده اعراب از جریان مقاومت سبب شده که سلبریتی ها عربی نیز واکنش نشان دهند. وی با اشاره به شکست خورد پروژه عادی سازی اظهار داشت: در این فضا سازش امارات و عربستان بیهوده است؛ کرانه باختری مرکز سازش با اسرائیل است که تا کنون 95 شهید را در این حوادث تقدیم کرده است که نشان از شکل گیری کلونی های مقاومت در این منطقه دارد. شیخ حسینی در پایان خاطرنشان کرد: پس از طوفان الاقصی دوگانه عزت و ذلت به شدت قوت گرفته و حالت سومی وجود ندارد؛ لیبرال دموکراسی و ارزش های آن در جریان حمایت از اسرائیل خود را قربانی کرده است. 🌐 کانال اطلاع رسانی @qomiribu ┄┅•═༅𖣔✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌺✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•‏┅