🔻 گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله علوی در جلسه چهارم تواصی تشکیلاتی؛ دوشنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱجۡتَنِبُوا۟ كَثِیرࣰا مِّنَ ٱلظَّنِّ إِنَّ بَعۡضَ ٱلظَّنِّ إِثۡمࣱۖ وَلَا تَجَسَّسُوا۟ وَلَا یَغۡتَب بَّعۡضُكُم بَعۡضًاۚ أَیُحِبُّ أَحَدُكُمۡ أَن یَأۡكُلَ لَحۡمَ أَخِیهِ مَیۡتࣰا فَكَرِهۡتُمُوهُۚ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَۚ إِنَّ ٱللَّهَ تَوَّابࣱ رَّحِیمࣱ ❌ عامل دوری از حق، نداشتن راهکار نیست، بلکه مشکل بشر از نخواستن‌ها بوده که از ندانستن‌ها شروع می‌شود. ما دنیا را چشیده‌ایم اما آخرت را حتی نشنیده‌ایم و نسبت به آن جهل داریم. 💫 علت ماندن مردان میدان در مسیر حق، فقط معرفت است. ⚠️ اگرحرف ما اثر نمی‌کند به خاطر این نیست که حرف حق نیست، بلکه از این جهت هست که اخلاص در آن نیست. ⤵️ برای کسب اخلاص دو نیم‌گام تعریف می‌شود: 1⃣ ترک نزاع 2⃣ ترک غیبت ▫️باید بفهمیم آنچه از خیرات انجام می‌دهیم از من نیست، بلکه توفیق است، باید از حسن‌ظن به خود دوری کرد. ⛔️ نفس تمایل دارد به تفرد. تفرد، خودخواهی و میل به کبریایی است. و خودخواهی و منیت، حسن‌ظن به خود ایجاد می‌کند. 🚨 انسان به هر اندازه که خود را قبول دارد، دیگران را قبول ندارد. 📛 حسن‌ظن نسبت به خود، موجب ایجاد سوءظن به دیگران شده و سپس ایجاد نزاع و در ادامه، مسیر غیبت باز می‌گردد. 🔹 از یکی علما نقل شده: بنده شلوغی حرم را بر خلوتی آن ترجیح می‌دهم، اینکه دوست داریم جایی برویم که هیچ کس نیست یا خلوت است، از منیّت هست! 🤝 فلسفه با هم بودن، فلسفه آزادی از منیت‌هاست. معنی اخلاص، گم کردن خویش در جمعیت‌هاست. 🔷 چند نکته در باب اخوت: 🔹 اخوت موجب قوت بیرونی است. با برادرت کمرت را محکم خواهیم کرد. 🔹 اخوت عامل قوت درونی است. ایثار بستری است برای اخلاص در برادری و خداوند اراده کرده تا بوسیله ایثار مَرَضی را که شیطان ما را با آن به زمین می‌زند (کِبر) درمان کند. 🔹 اخوت رشد و تعالی ایمان در سایه کنار هم بودن است. ════ •⊰❂ - ❂⊱• ════ 🌿 نشست پنجم از سلسله نشست‌های تواصی تشکیلاتی ▪️با موضوع: تواصی به حق و انتخابات 🗓 دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۸:۴۵ 📍خیابان بزرگمهر، کوچه ۶۴، مسجد حضرت قمربنی‌هاشم (علیه‌السلام) @rabteasheghi