بسم الله الرحمن الرحیم چند نکته از صفحه 88 قرآن کریم 1* ایمان بدون تبری از طاغوت، ایمان نیست، خیال ایمان است. { یزعمون انّهم آمنوا...یتحاکموا الی الطاغوت} 2* ادیان، هدف و ماهیّت مشترک دارند و ایمان به دستورات همۀ انبیا لازم است. {انزل الیک و ما انزل من قبلک} 3* سازش با طاغوت، حرام است. {أمروا ان یکفروا به} 4* موفّقیت شیطان، در سایۀ اطاعت مردم از طاغوت هاست. {یتحاکموا الی الطاغوت...یرید الشیطان ان یضلّهم} 5* در حلّ اختلافات داخلی، سراغ بیگانگان رفتن، خواست شیطان و ممنوع است. {یرید الشیطان...} 6* نتیجه مراجعه و پناه به طاغوت، سقوط به درّه هولناک است. {ضلالا بعیدا} 7* مراجعه به طاغوت و قضاوت خواهی از بیگانگان، خصلت و روحیه منافقان است. 8* آنچه پرده از کفر منافقان بر می دارد، مخالفتشان با رهبری الهی است. {عنک} 9* عامل خطر، کارهای خود انسان است. {مصیبة بما قدّمت ایدیهم} 10* منافق، سوگند به خدا را پوششی برای اهداف خود قرار می دهد. {یحلفون بالله} 11* گاهی واژه های مقدس به دروغ دستاویز افراد نامقدس می شود. {ان اردنا الا احساناً و توفیقاً} 12* اطاعت مخصوص خداست. حتی اطاعت از پیامبران باید به اذن خدا باشد وگرنه شرک است. {لیطاع باذن الله} 13* راه بازگشت و توبه برای خطاکاران و حتی منافقان باز است. {فاستغفروا الله} 14* زیارت رهبران آسمانی و استمداد و توسل از طریق آن عزیزان، مورد تأیید قرآن است. {جاءوک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول} 15* پیامبر، بخشنده گناه نیست،واسطۀ عفو الهی است. {استغفر لهم الرسول} 16* گناهکاران نباید مأیوس شوند؛ استغفار، توبه و زیارت اولیای خدا، وسیلۀ بازسازی روحی آنان است. {جاءوک فاستغفروا...} 17* در زیارت رسول خدا و اقرار به لغزش و استغفار خود احساس سبک شدن از گناه به انسان دست می دهد. {لوجدوا الله تواباً} 18* اگر خطاکاران را بخشیدید به آنان محبّت نیز بکنید. {تواباً رحیما} 19* گناه، حجابی میان انسان و رحمت الهی است و همین که آن حجاب برطرف شد، رحمت دریافت می شود. {استغفر...لوجدوا الله} 20* اقرار و اعتراف به گناه و استغفار در محضر اولیای خدا، وسیله و زمینۀ عفو الهی است. {جاءوک فاستغفروا...لوجدوا الله توابا رحیما} 21* امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر کسانی اهل نماز و حج و زکات باشند، ولی نسبت به کارهای پیامبر صلی الله علیه و آله سوء ظن داشته باشند، در حقیقت مؤمن نیستند. 22* نشانه های ایمان راستین سه چیز است: الف: به جای طاغوت، داوری را نزد پیامبر بردن. {یحکموک} ب: نسبت به قضاوت پیامبر، سوء ظن نداشتن. {لا یجدوا فی انفسهم حرجاً} ج: فرمان پیامبر را با دلگرمی پذیرفتن و تسلیم بودن. {و یسلّموا تسلیما} 23* وجوب تسلیم در برابر قضاوت پیامبر، نشان عصمت اوست. {یسلموا تسلیما} 📌روابط عمومی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ╔═ 🍃💠🍃════╗ 💬 @rafsanjanvru ╚═════════