⭕️حکومت تفکر بساز و بفروشی بر سریالهای نمایش خانگی
🖊نویسنده: راضیه یگانه
🔸طبق نتایج یک نظرسنجی که به تازگی دربارهی دلایل اقبال مردم به فیلمهای نمایش خانگی انجام شده، نیمی از شرکت کنندگان، گزینهی «کمتر بودن محدودیتها در فیلمنامه و تولید» را انتخاب کردهاند
🔹کیفیت مطلوب و ساخت قوی، حضور ستارهها و افزایش اوقات فراغت نقاط قوتی هستند که میتوانند ملاک اقبال به یک فیلم یا سریال باشند؛ اما نیمی از طرفداران نمایش خانگی معیار دیگری برای تماشای سریال برگزیدهاند؛ «کمتر بودن محدودیتها در فیلمنامه و تولید»
🔸آیا «کمرنگ بودن محدودیتها در نمایش خانگی» اثر مطلوبی داشته یا توهمی بیش نیست؟
🔹با نگاهی به سریالهایی که اخیرا در نمایش خانگی پخش شده این دم خروس دیده میشود که اکثر فیلمسازهای ما جز داستانهای تکراری تزئین شده با بیهودهجات، چیز جدیدی ارائه نکردهاند
🔸«محدودیتهای کم» در VODها تنها دستاویزی به سازندگان داده تا با ظاهرنمایی و زرورقکشی روی اجناس بُنجل قبلی،تفاوتی ظاهری در سریال خود نسبت به تلویزیون ایجاد کنند
🔹باید از سازندگان این سریالها سوال کرد که کمرنگ شدن محدودیتهایی که آنها را دست و پاگیر میدانند چه کمکی به صنعت فیلمسازی ایران کرده است؟
🔸فریب کمرنگ بودن محدودیتها تنها برای جیب نمایشخانگیسازان آورده داشته است
🔹«کیفیت»؛ اصل مغفولماندهای است که هر جا به درستی به آن پرداخته شده، پربار میوه داده است
✅مشاهده کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/t45337
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe