مسجد الاقصی پاره تن اسلام! 🔸از ديدگاه قرآن كريم دو مكان به عنوان نماد توحيد هستند. يكى از آن دو، مكه است: إِنَّ أَوَّلَ بَيْت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِين (آل‌عمران، آیه 96) در حقيقت، نخستين خانه‌اى كه براى عبادت مردم نهاده شده، همان است كه در مكه است كه مبارك و براى جهانيان مايه هدايت است. 🔸مكان دوم، مسجدالاقصى است قبله اول مسلمین، مكانى كه قرآن كريم از آن اين گونه ياد مى‌كند: سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آياتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِير (اسراء، آیه 1) منزه است آن خدايى كه بنده‌اش را شبانگاهى از مسجدالحرام به سوى مسجدالاقصى ـ كه پيرامون آن را بركت داده‌ايم. سير داد، تا از نشانه‌هاى خود به او بنمايانيم، كه او همان شنواى بينا است. 🔸اين دو مسجد همانند دو چشم در جهان اسلام هستند. ما نمى‌توانيم از اهميت يكى از اين دو بكاهيم و شاهد طمع دشمنان اسلام و جدايى هر يك از اين دو مسجد عظيم از پيكر اسلام باشيم. اسلام به ما اجازه نمى‌دهد كه مسجدالاقصى به يك پرستشگاه كفر تبديل شود. علامه مصباح، نظریه حقوقی اسلام، ج ۲، ص ۸۹ 🆔 @rahamedia