♨️ (6) ⭕️ نتیجه هیئت سکولار 🔻ماجرای حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، حقیقتاً موتور حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است. هر آزادیخواه و هر مجاهد فی‌سبیل‌اللَّه و هر کس که میخواسته است در میدان خطر وارد بشود، از آن ماجرا مایه گرفته و آن را پشتوانهٔ روحی و معنوی خود قرار داده است. در انقلاب ما، این معنا به صورت بیّنی واضح بود. 🔻معلوم نبود اگر ما این حادثه را نمیداشتیم، چه‌طور میتوانستیم در این معرکه خوض کنیم. این خودش فصل عریض و قابل تعمقی است که تمسک به ذیل ماجرای عاشورا و مجاهدت سیدالشهداء (علیه‌الصّلاةوالسّلام)، چه تأثیری در وضع انقلاب ما داشت. انسان وقتی در این مسأله غور میکند، از عظمت تأثیر آن حادثه به دهشت میافتد و فکر میکند کسانی که از آن محرومند، این خلأ را چگونه میتوانند پُر کنند. رهبر انقلاب 1370/4/20 ✍🏻در دوره و زمانه خودمان به عینه دیدیم، عده ای می گفتند: ما برای سیدالشهدا گریه می کنیم، دسته راه می‌اندازیم، در عزاداری خون هم می‌ریزیم، اما حاضر نیستیم، برای دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) وارد معرکه شویم. حاضر نیستیم در مقابل داعش (که خطری برای شیعه و تمام مردم جهان محسوب می‌شد، قد علم کنیم). ما در گوشه‌ای بر غربت اباعبدالله گریه می کنیم، شما هم بروید و در سوریه جانتان را هدر دهید. عده ای دقیقا با همین عبارات، به مدافعین حرم و خانواده‌هایشان طعنه می‌زدند و مدافعین حرم را مدافعین اسد می‌خواندند. این افراد ثمره و میوه هیئات سکولار بودند. @resalathozehenghelabi