🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹ب) غيبت قائم ابوالفضل گلپايگانى در پاسخ نورالدين هندى از عمر دراز نوح مى نويسد: «پس روشن است هر كس كه به درستى و حقانيت رسالت نبى معظم اسلام متعقد باشد و قرآن كريم را كتاب آسمانى بداند به ضرورت بايستى به تمام آنچه در اين كتاب بزرگ آمده و به درستى آنها عقيده مند گردد، چه آن مضامين به فهم مردم نزديك يا بعيد باشد، به شرط آنكه عقل سليم و برهان صحيح بر امتناع آن گواهى ندهد. كسى كه كمترين آشنائى به موازين عقلى و براهين منطقى داشته باشد مى داند كه علت انكار طول عمر، استبعاد عادى است نه امتناع عقلى؛ زيرا كمترين دليل قطعى بر عدم امكان عمر دراز بيشتر از آنچه در اين اعصار ديده مى شود نيست.... و عاقل خردمند به مجرد استبعاد بر خلاف حكم قرآن شريف سخن نمى گويد؛ زيرا كه قرآن كتابى است جدى و قاطع و هرگز شوخى بردار نيست. (ترجمه از متن عربى). » [۱] با اين همه تصريحات و از سوى ديگر صراحت روايات موثق شيعه، مبنى بر غيبت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) «حسينعلى ميرزا» جهت رفع تباين وتناقض موجودميان دعوى قائميت واعترافات واسناد موجود، راه حلى به نظرش رسيده كه به عقيده مؤلف نه تنها رافع تناقض نيست بلكه برملا كننده نيرنگ هائى است كه در پس دعوى جديد، موجود بوده است ---------- 📗[۱]: دررالبهيه، ص ۶ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۰۴-۲۰۵ 💢@raherastan🇮🇷☫🌷