👈ادامه دلیل سوم بر این که چرا قرآن از ظاهر و باطن سخن گفته است!👇 ✳️نتيجه ديگرى كه ازين روش گرفته مى‌شود اينست كه بيانات قرآن مجيد نسبت به بطونى كه دارند جنبه مثل به خود مى‌گيرند يعنى نسبت بمعارف الهيه كه از سطح افهام عاديه بسى بلندتر و بالاتر مى‌باشد مثلهائى هستند كه براى‌ نزديك كردن معارف نامبرده بافهام زده شده‌اند خداى متعال در كلام خود مى‌فرمايد: {«وَ لَقَدْ صَرَّفْنا لِلنَّاسِ فِي هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ فَأَبى‌ أَكْثَرُ النَّاسِ إِلَّا كُفُوراً»} سوره اسرى آيه 89 (ترجمه: و سوگند مى‌خورم ما درين قرآن براى مردم از هر گونه مثلى گردانديم ولى بيشتر مردم امتناع ورزيدند جز اينكه نپذيرند و كفران كنند). و باز مى‌فرمايد:{«وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما يَعْقِلُها إِلَّا الْعالِمُونَ»} سوره عنكبوت آيه 43 (ترجمه: و آنست مثلها براى مردم مى‌زنيم ولى آنها را تعقل نمى‌كند مگر كسانى كه داراى علمند) و قرآن مجيد امثال بسيار ذكر مى‌كند ولى آيات بالا و آنچه درين مضمون است مطلق مى‌باشند و در نتيجه بايد گفت همه بيانات قرآنى نسبت بمعارف عاليه كه مقاصد حقيقى قرآنند امثال مى‌باشند. 🌹🍀🌿🍀🌹 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/228