🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 ✅گزاره هفتم: خاص‌گرایی و عام‌گرایی در تحلیل حاج قاسم 🔹اگر با یک رویکرد مبتنی بر خاص‌گرایی تاریخی (Historical Particularism) به حاج قاسم بنگریم، بایستی اذعان داشت که او تنها یک پدیده‌ی خاص در یک زمان و یک مکان خاص بوده است و نیست. کسانی که وی را از نزدیک می‌شناسند، به این نکته اذعان دارند که او نظیر نداشت. ، ، ، ، ، ، و که در او بود؛ منحصربه‌فرد بود و لذا، حاج قاسم یک پدیده‌ی خاص تاریخی بود که دیگر همچون او نخواهد آمد. 🔸امّا اگر با یک دیدگاه کلی و عام‌گرایانه و با نگاه مبتنی بر مباحث گفتمان‌شناسی در رویکرد به تحلیل این پدیده بنشینیم، اساساً به این نتیجه می‌رسیم که حاج قاسم محصول است و گفتمانی که شخص حاج قاسم را رقم زده است، می‌تواند هزاران و حتی میلیون‌ها همچون او را آفریده و به جامعه تحویل دهد. در این نگاه، حاج قاسم از گفتمان انقلاب اسلامی بیرون آمده و محصول آن است و لذا، این گفتمان ظرفیت‌های بی‌شماری برای آفرینش حاج قاسم‌هایی در دهه‌ی هفتاد و هشتاد و نود دارد که یکی از آنان، جوان دهه‌ی هفتادیِ شهید در صحرای تنف در مرز عراق و سوریه؛ یعنی است. 📌پایان مبحث شهید سلیمانی سمبل عقلانیت تشیع ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝ 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃