سه گروه تاریخ ساز
👇👇👇👇
حضرت عبد العظیم حسنیّ میگوید:
به امام جواد علیه السّلام عرض کردم:
امیدوارم شما قائم اهل بیت محمّد باشید کسیکه زمین را پر از عدل و داد نماید همچنان که آکنده از ظلم و جور شده باشد. حضرت فرمود:
ای أبو القاسم! هیچ یک از ما نیست جز آنکه قائم به امر خدای تعالی و هادی به دین الهی است، امّا قائمی که خدای تعالی به توسّط او زمین را از اهل کفر و انکار پاک سازد و آن را پر از عدل و داد نمایدکسی است که ولادتش بر مردم پوشیده و شخصش از ایشان نهان و بردن نامش حرام است، و او همنام و هم کنیه رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم است و او کسی استکه زمین برایش در پیچیده شود و هر دشواری برایش هموار گردد واز اصحابش سیصد و سیزده تن به تعداد اصحاب بدر از دورترین نقاط زمین به گرد او فراهم آیند و این همانقول خدای تعالی استکه فرمود
أَیْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً إِنَّ اللَّهَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ [بقره۱۴۸]
و چون این تعداد از اهل اخلاص به گرد او فراهم آیند خدای تعالی امرش راظاهر سازد و چون عقد که عبارت از ده هزار مرد باشد کامل شد به اذن خدای تعالی قیام کند و دشمنان خدا را بکشدتا خدای تعالی خشنود گردد.
بنابراین وطبق دیگرروایات مستند
سه گروه تاریخ ساز اخرالزمانی هستند
یعنی در قیام جهانی حضرت مهدی عجل الله فرجه، سه گروه آن حضرت را یاری خواهند کرد :
گروه اول:
نخستین کسانی که گرد امام جمع می شوند و دعوت جهانی امام با آنها آغاز میشود؛ همان ۳۱۳ نفر یاران خاص حضرت هستند که درواقع فرماندهان و کار گزاران سپاه امام را تشکیل میدهند.
و امام حسین علیهالسلام فرمودند:
و از اصحابش۳۱۳ تن به تعداداصحاب بَدر از دورترین نقاط زمین به گرد او فراهم آیند.
گروه دوم:
لشکری ۱۰ هزار نفری از یاران که تحت فرماندهی یاران خاص حضرت هستند یعنی تحت فرماندهی ۳۱۳ نفر و با جمع شدن این عده، قیام حضرت آغاز میشود.
وامام جواد علیه السلام فرمودند:
و چون «عقد یا همان عقدوپیمان» که عبارت از ده هزار نفر باشد، کامل گردد، به اذن خدای عزیز و جلیل قیام میکند...
گروه سوم:
درادامه قیام توده های انبوه مردم که از ظلم و ستم خسته شدهاند، برای یاری به امام میپیوندند.
پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند:
وَ يَبلُغَ سُلطَانُهُ الْمَشرِقَ وَ المَغْربَ.
(کمال الدین ج۱ ص۲۸۰ )
زمین به نورش روشن گردد و حكومتش به شرق و غرب عالم خواهد رسید.
اما درمتن حدیث سخن از<عقد> بود ومنظورازعقد یعنی همان عهدوپیمان
یکی از دعاهایی که در آن برمسئله بیعت با امام زمان (عج) تاکید شده، دعای عهد است. آنجا که می خوانیم
أَللّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هذَا، وَمَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي، عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً
خدایا من در این صبح روز با امامم تجدیدعهد و عقد و بیعت می کنم.
گاهی وقت ها ما دعای عهد را می خوانیم در حالی که با مضامین آن توجه نمی کنیم و فکر می کنیم عهد و عقد و بیعت به یک معنا است،
در حالی که اینگونه نیست.
«تجدید عهد» یعنی من با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه دوباره تعهد می بندم. «تجدید عقد» یعنی من دوباره با امام زمان(عج) گره می خورم و تعهدم را محکم می کنم، چون عقد یعنی گره.
«تجدید عهد» یعنی من با حضرت مهدی(عج) دوباره بیعت می کنم و به او سر می سپارم.
بنابر این، اول باید با امام زمان(عج) تعهد ببندیم، بعد تعهدمان را محکم کنیم و بعد با او بیعت نماییم.
مثل اینکه ابتدا باید دیوارهای ساختمانی را با آجر ساخت، سپس دیوارهایش را گچ و خاک کشید و در آخر سفیدکاری کرد
👈بنابراین اگر ما جزء «سیصد و سیزده»نفر نیستیم حداقل تلاش کنیم وهزخدابخواهیم که بین آن «ده هزار» نفر باشیم
ودردعاهم می خوانیم که
<واجعلنا من اعوانه وانصاره و...>
https://chat.whatsapp.com/BxmLNqc1XMC1P4IPSh2IbJ