🛑 صوفی ناصبی (از بزرگان مثلا اسلامی) و اجتهاد در مقابل نص قران و روایات در مورد افطار عمدی 🖇 این عربی خالص یا خالص؟! ✅من أکل أو شرب متعمدا ... فقال قوم: علیه القضاء و الکفارة التی أوجبها (الشرع) فی الجماع. و قال آخرون: لا کفارة علیه.-👈 و الذی أقول به: إنه لا قضاء علیه و لا کفارة، فإنه لا یقضیه أبدا. 🔰اگر روزه دار عامدانه چیزی بخورد یا بیاشامد، گروهی گفته اند که قضا و کفاره ای که شرع در بحث نزدیکی و جماع واجب کرده بر وی واجب است و دیگران گفته اند کفاره ای بر او واجب نیست.👈آن چه که من بدان اعتقاد دارم آن است که نه قضا و نه کفاره بر او واجب نیست و هرگز روزه اش را قضا نمی کند.👉 📚الطائی الخاتمی، محیی الدین بن علی بن محمد (المتوفى 638 هـ)، الفتوحات المکیة فی معرفة الاسرار الملکیة، ج9، ص208، الناشر: الهیئة المصریة العامة للکتاب، الطبعة: الثانیة، 1405 هـ - 1985 م. 💠 این اجتهاد ابن عربی دقیقا مخالف نصوص قران و عترت در مورد کفاره و قضا افطار عمدی روزه هست که این اجتهادات در مقابل نص هست 💠 احتمالا سیخ عکبر در که با جناب ابلیس داشتند این علم را مستقیم از او گرفته . 💠امام صادق علیه السلام: 🔰«عبد الرحمان بن ابى عبد اللّه گويد: از امام صادق عليه السّلام پرسيدم: كسى كه در ماه رمضان يك روز از روى عمد روزه خوارى كرده است (چه حكمى دارد)? فرمودند: بيست صاع صدقه مى‌دهد و قضاى آن روز را به جا مى‌آورد» 📚وسائل الشيعة ط-آل البیت نویسنده : الشيخ حرّ العاملي جلد : 10 صفحه : 46 روآفض الحیدری @ravafez_alhaydari