🛑پاسخ به اشکالات پناهیان واتهاماتی که به نبی اکرم وامیرعوالم علی علیهماالسلام واردکرد💔👇🏻 🖇اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ بسم الله الرحمن الرحیم درسخنرانی ایشان می گویدامیرالمومنین سلام الله علیه فرمودمردم به ولایت هرکسی جزمن راضی بودند. بعدمی گویدخوبهاحاکم نباشندخیلی ازدعواهامی خوابه❗ حالابایدپرسیدنتیجه اینکه بعدشهادت نبی الله صلی الله علیه وآله وکودتای اهل سقیفه حضرت چکار کردند،قرآن را آوردند و بعدچون امرخدا براین بود که به زوربرمردم حکومت نکن رفتند که رفتند.   بعد می گوید: او اگرولایت دارد وبشود بااورفیق شد وچیزی بماسه بازخوبه اما اگه گوشت تلخ باشه بری پیشش شمع رو خاموش کنه این شمشیرکشیدن طلحه وزبیر است. وامیرالمومنین درمقام خلافت گوشت تلخی می کردویدفعه اومدبیت المال را تقسیم می کرد... بعد نکته مهم این است که می گوید: آقا این هیچکس نمی تونه باهاش رفیق بشه...آقا یه باندی درست کن بتونن حکومتتو نگه دارن... اینجاعقل خودش را برحجت خدا👈🏻بالاترمی دونه و اگر بخوبی دقت کنید مشغول راه کاردادن به حضرات است. واگرباندبازی بداست چراخودت باند داری؟ بعد می گوید کسی رو برای خودش نگه نمی داشت😳❗در پی این حرف هیچ شرحی نمی دهد که خوب بود یا بعد وبلافاصله میرود به سراغ نبی اکرم صلی الله علیه و آله می رود با این عبارت: ازاین بدتر وضعیتی بود که رسول خدا بوجود آورد و نه یک رفیق برای خودش و نه یک رفیق برای علی نگه داشت❗ وبعد به حدیثی اشاره می کند: 👈🏻که لاتشکو علیا انه خَشِنُ فی ذات الله و ادامه می دهداو در راه خدا این خشونت را دارد .   اول معنی کنیم خشن را:   خشن:👈🏻زبر ، خشن ، زمخت ، بي ادب ، داراي ساختمان خشن و زمخت ، درشت ، ناهنجار ، بدخلق ، ترشرو   برویم  ببینیم حکایت حدیث چیست و معنی آن هم چیست قریب به همین مضامین چندروایت آمده:   پیامبر فرمود:👈🏻«يا ايها الناس لا تشكواعلياًفَوَالله انه لأخشن فى ذات الله من ان يُشكى» ترجمه 👈🏻ای مردم، ازعلی شکایت نکنیدسوگند به خدا که او در راه دین خداسخت گیرتر از آن است که موردشکایت قرار گیرد. در روایت دیگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:👈🏻 ارْفَعُوا الْسِنَتَکم عَن علی بنِ ابِی طالبِ فَانَّه خَشِنٌ فی ذاتِ الله عزوجل غَیرُ مُداهن فی دینه زبان از شکایت علی بن ابی طالب باز دارید، چرا که او در راه خدا سخت گیر است و در دین خدا اهل مداهنه ومعامله وسازش نیست. از خود امیرمؤمنان علی علیه السلام روایت شده که فرمود: لا اَداهِنُ فی دینی هرگز در دین خودسازش ومعامله نخواهم کرد.  همچنین امیراامومنین علیه السلام فرمود: لاتَخافوا فِی اللَّه لَومَةُ لائِم در راه خدا و عمل به وظیفه ازسرزنش سرزنش گران نهراسید.   حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه درخطبه ایی دیگر فرمود:سوگند به جان خودم، درمبارزه با👈🏻مخالفان حق و آنان که درگمراهی وفساد غوطه ورند، یک لحظه سستی و مدارا نمی کنم...   معنی آن👈🏻خشونت نیست بلکه👈🏻قاطعیت در اجرای دین وعدالت است.   📚[1].سيرة ابن هشام، ج 4، ص 250 📚[2].محمّدى رى شهرى، موسوعة الامام على‏بن ابى‏طالب،ج 4، ص131 📚[3].همان،ص 132 📚[4].بحار الانوار،ج 78،ص 100 📚[5].ولَعمرى ما علىّ من قتال من خالَفَ الحقَ وخابَطَ الغىَّ من ادهانٍ و لاايهانٍ» 📚نهج البلاغه،خطبه 24 عنه صلى الله عليه و آله:أيُّها النّاسُ ، لا تَشْكوا عليّا ، فو اللّه ِ إنّهُ لِاَُخَيْشِنٌ في ذاتِ اللّه ِ أو في سبيلِ اللّه ِ پيامبرخدا صلى الله عليه و آله :اى مردم❗از على گلايه نكنيد، كه به خدا سوگند او براى خدايا در راه خدا سختگير است. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) درمدح امیرعوالم علی سلام الله علیه و آله  فرموده است: «اِنَّ عَلِیّاً لاُخَیْشِنُ فی ذاتِ اللهِ» علی درباره‌ی ذات اقدس خدا، بسیار بسیار خشن است. خَشِن، اَخشَن و اُخَیشِن هر كدام در مورد خاصّی گفته می‌‌شود. مثلاً شخصی در موردی خشن رفتار می‌‌كند؛ یعنی دارای خشونت است. دیگری خشن‌‌تر از او رفتار می‌كند،، او «اخشن» است (اگر استعمال كلمه‌ی اخشن در مورد تفضیل، صحیح باشد) و یكی شدیدتر از دوتای قبلی است، «اُخَیشِن» است. اخیشن، در اصطلاح اهل ادب تصغیر اخشن است، ولی این تصغیر نمایانگر تفخیم و تعظیم مطلب است. یعنی در درجه‌ی اعلای خشونت و قاطعیّت قرار دارد. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می‌‌فرماید علی درباره‌ی ذات خدا، یعنی در مورد حفظ دین «اُخیشِن» است؛ یعنی به هیچ چیز ابقا نمی‌كند. آنجا كه پای دین و احكام خدا به میان بیاید، چنان قاطعیّت دارد كه جز خدا احدی را به حساب نمی‌آورد وبا احدی تعارف ندارد و در راه خدا هیچ چیز و هیچ ‌كس مانع او نمی‌‌تواند باشد. الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari ⬇️ادامه⬇️