🌴🌴🌴🌴🌴🌴 استاد هادی سلام علیکم من در مورد ایشون قضاوت ندارم اما خودم نگرانی های جدی دارم: ۱. وقتی مبانی هستی شناختی و انسان شناختی روان شناسان از جمله فروید، تا این حد با مبانی اسلام فاصله و تضاد داره، چطور ما به راحتی باور می کنیم این رویکردها و تکنیکها قابل استفاده اند. ۲. با واسطه نسبتا موثق شنیده ام که علامه مصباح فرموده اند: اینها که شما مشاورین انجام می دهید عندالپیاژه و عندالفروید درست است، آیا عندالله هم مقبول و صحیح هست؟ * لطفا با تخطئه افراد از جمله ایشون، خیال خودمون رو راحت نکنیم‌. پاسخ استاد هادی به استاد عبدی: جناب آقای عبدی بزرگوار سلام علیکم همین قدر که عرض بنده را لایق بررسی دانستید ممنون و خوشحالم. در آنچه فرمودید کاملا با شما موافقم بنده هم شبیه به شما، از تکنیکها بهره میبرم و مخاطبان عمدتا مذهبی هم راضی و خشنود از نتایج بهره میبرند.‌ آنچه بنده به عنوان نگرانی مطرح کرده ام ۱. بی توجهی به اختلاف شدید و تضاد در مبانی هستی شناسی و انسان شناسی میان اسلام و روان شناسی، عوارض جبران ناپذیر دارد. ۲. در به کارگیری برخی از این تکنیکها و شیوه ها گاهی بی دقتی هایی میشود که مسلماً و یا به احتمال زیاد قابل انطباق با مبانی اسلام نیستند و متاسفانه انگار حساسیت زدایی شده و متدینین و طلاب هم بی توجهی می کنند. * باز هم تاکید میکنم که بنده هرگز زحمات اندیشمندان و پیشگامان روانشناسی حتی معاندین با دین را، نادیده نخواهم گرفت و اگر تکنیک قابل استفاده و قابل اعتمادی داشته باشند حتما استفاده خواهم کرد. با احترام مهدی هادی