💢
#بیمردم
▪️مداحی بی مردم نشان دهنده رشد هنر
#مداحی با حرکت تکاملی
#انقلاب دراهمیت ونقش کلیدی
#مردم برای شکل گیری
#تمدناسلامی است
▪️
#تحلیلتاریخی از اتفاقات صدر اسلام و عدم حضور مردم نشان دهنده ضعف فهم و اهمیت جایگاه مردم از مردم در حرکت با
#امام جامعه است که اگر مردم حضور داشتند این مصیبت ها بر امام وارد نمی شد همه انچیزی که ما شب و روز بر آن
#گریه می کنیم محصول یا پیامد نه فرد که همه مردم است که سلمان ها و ابوذر ها بودند ولی مردم نبود و این فجایع رخ داد . که اگر مردم بودند عزیزترین های ما اینگونه مظلوم واقع نمی شدند به دیگر بیان گریه بر امام گریه برخود ماست ما بر مطلومیت امام گریه نمیکنیم بر علت مطلومیت گریه میکنیم گریه ما بر کم کاری ها،
#تقصیرها و
#قصورهاست و این یعنی تکامل و ارتقاء گریه از نسبت ها فردی با امام به نسبت اجتماعی ،ما نیازمند
#گریهاجتماعی در
#سستی و
#کاهلی های از اطاعت امام هستیم . به بیان ساده گریه ما نه بر کم کاری ها فردی که بر کم کاری اجتماعی بوده سوال اصلی اینجاست چرا ما با هم نبودیم؟ و این یعنی رشد گریه در سطح جامعه و
#انقلاب از این رو این مداحی سرآغاز یک
#تحول در مداحی و نقش کلیدی آن در
#جامعه_سازی می تواند باشد
▪️همواره باید بدانیم که مشکل ما در بهره مندی از دین در رابطه فردی با امام نیست که امثال
#سلمان ها و
#ابوذرها بسیار بودند ولی باز امام
#تنها بود لذا بیان مداحی در لایه های فردی و مظلومیت امام در نسبت های فردی مشکلی را حل نمی کند بلکه مساله حضور «مردم» است همه مردم باید به آگاهی هماهنگ در اهمیت پیروری از امام برسند این
#هویت_مشترک ، این
#هویت _جمعی ، این
#هویت_اجتماعی ماست که باید با مداحی هدفمند زنده شود گریه در این سطح است که میتوان محرک قوی در
#وحدت و جامعه سازی ذیل حرکت ولی باشد
▪️رصد اشعار و سبک های مداحی در دهه های گذشته نشان می دهد که مضامین
#اشعار بیشتر اشاره به
#مظلومیت ها امام و کم و کیف رابطه فرد
#عزادار با امام برمیگردد این سطح از مداحی همواره آسیب پذیر است چون
#همانند_سازی آن با قدرت
#رسانه چندان دشوار نیست لذا باید جایگاه امام در جامعه مشخص شود نه در فرد که جایگاه امام در فرد سلمان میسازد و در مردم ، جامعه اسلامی و این همه انچیزی است که به ان نیاز داریم
همگامی مداحی در همراهی با
#گفتمان_انقلاب باید به جایگاه مردم با امام برسد ، به دیگر بیان باید جایگاه امام در جامعه برای همه مردم مشخص شود که اگر اطاعت از امام در لایه اجتماعی تضعیف شود جامعه از بین می رود واز بین رفتن قدرت جامعه مردمی یعنی نفوذ آسان دشمن و مظلومیت های مجدد امام از این رو حفظ حکومت اوحب واجبات است که حفظ آن یعنی حفظ امام از مظلومیت ها از تنهایی از....ما باید حافظ حکومت باشیم تا امام مظلوم و ما محروم نمانیم
#وحدت مردم است که می تواند جامعه را حفظ و ظرف بهره مندی از امام را گسترش دهد
▪️در بیان ساده مردم اگر میخواهند امام مظلوم نباشد ، امام علی الرس المرفوع نباشد ، تنها نباشد باید جامعه را حفظ کرد که اگر مردم ،جامعه و
#حکومت را حفظ نکردند
#تجربه_تاریخی نشان میدهد که همواره این مصیبت ها
#عظیم برای امام رخ خواهد داد و
#مسئولیت ان با مردم ، با ما است باید مردم به مسئولیت اجتماعی خود در
#شکلگیری ،
#حفظ و
#تکامل جامعه و حکومت
#آگاه باشند تا تاریخ تکرار نشود که
#غیبت مصیبت امت ماست که مظلومیت امام از بی توجهی به مسئولیت اجتماعی ما نسبت به هم بوده و انقلاب سراغاز مسئولیت پذیری مردم نسبت به امام عصر خود است
▪️این کم کاریهای مردم در فهم و اهمیت جایگاه خود در نسبت با امام همواره با
#ایثار_تاریخی امام جبران شده در کوچه های
#مدینه در
#سقیفه، در
#کربلا در
#اسارت ها و
#زندان ها
#معصومین که اینها همه «جبران» کم کاری
#امت بود در نسبت با
#ولایت و با
#ظهور این به نقطه پایان خود رسید یعنی عذاب امت در
#محرومیت از امام بخاطر عدم انجام مسئولیت و
#تکلیف «اجتماعی» در قبال امام
و تا زمانی که «ما» مردم جایگاه واهمیت خود را درک نکنیم همواره محروم می مانیم والا ظهور دریک روز مانده به پایان دنیا محقق واهداف الهی متعین میشود و این مردم هستند که
#محروم می مانند و نه فقط محروم که در پیشگاه الهی بخاطر کم کاریهای اجتماعی
#محکوم میشوند اگر باور به
#معاد داریم این مداحی ندای مظلومیت فهم ما از جایگاه اجتماعی و میزان بهره مندی ما(مردم) از امام است
💡زمانی که
#گریه مردم بخاطر کم کاری تاریخی خود نسبت به امام
#ارتقاء یابد آنگاه ،
#امید به
#ظهور رشد میابد در خلاصه بیان مداحی باید بتواند با هنرمندی گریه مردم را از حالت فردی به سطح اجتماعی ارتقاء دهد ،شدت تعلق اجتماعی به امام گریه اجتماعی را ایجاد میکند و اینگونه مظلومیت های امام پایان میابد
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari