اثبات شیء، نفی ماعدا نمیکند.
چون ما در زمین هستیم، و بدن مطهر آن بزرگوار و قبر منوّرشان در زمین است، و حجت خدا بر تمام اهل زمین بودند؛ از این جهت فی ارضه میگوییم. مانند بقیة الله فی ارضه.
اما بلافاصله میگوییم: و حجته علی عباده، تا معلوم باشد که بر تمام بندگان خدا از زمینی و آسمانی، و انس و جن و ملک و حیوان و نبات و جماد، حجت الهی هستند.
و بنا بر آنچه اهل معرفت فرمودهاند؛ مراد از ارض، ارض امکان است در مقابل سماء مشیة الله. یعنی حجت خدا بر تمام اهل عالم امکان.