اهل سنت ، از کدام بیعت سخن می گویند؟!
بیعت اجباری که هیچ مشروعیتی ندارد بیعتی که اهل سنت از آن سخن می گویند اجباری بود
و تا زمانی که حضرت فاطمه سلام الله علیها زنده بود حتی با توسل به زور و اجبار هم نتوانستند از حضرت علی علیه السلام بیعت بگیرند.
وقتی از ابوبکر درباره بیعت گرفتن از حضرت علی علیه السلام دستور خواستند گفت :
تا زمانی که فاطمه درکنار علی هست من او را به هیچ کاری مجور نمی کنم .
لا أكرهه على شيء ما كانت فاطمة إلى جنبه.
الامام السياسة ابن قتيبة الدينوري، متوفای ۲۷۶ ه.ق ،ج۱،ص۲۰ (تحقيق الزیني)
حضرت علی علیه السلام با داشتن حامی وپشتیبانی همچون فاطمه زهرا سلام الله علیها به اختیار خودش هیچگاه با ابوبکر بیعت نکرد.
بعد از آتش زدن درب خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها و سقط محسن و هجوم به خانه آن حضرت
و بعد از انداختن ریسمان به گردن علی علیه السلام
و کشان کشان بردن به سمت مسجد برای بیعت با ابوبکر
دیگر کسی نمی تواند توجیه کند که علی علیه السلام فقط در حضور به بیعت تاخیر داشته بلکه علی علیه السلام تن ، به بیعت با ابوبکر نمی داده.
علاوه بر آن در مُصَنَّفِ عبد الرزاق که متوفای سال۲۱۱ه.ق و قبل از صحیح مسلم و بخاری نوشته شده است
به صراحت آمده که تا زمانی که فاطمه سلام الله علیها زنده بود نه تنها علی علیه السلام بلکه احدی از بنی هاشم هم با ابوبکر بیعت نکرد.
و لم يكن يبايع تلك الأشهر.
صحيح البخاري (۸جلدی) وفات ۲۵۶ ، ج ۵، کتاب المغازی، باب غزوة خيبر، ص ۸۳ و لم يكن بايع تلك الأشهر.
صحيح مسلم وفات ۲۶۱. (۸ جلدی) كتاب الجهاد والسير ، باب قول النبي ص لا نورث ما تركنا صدقة ، ج ۵، ص ۱۵۴
فَقَالَ رَجُلٌ لِلزُّهْرِيِّ فَلَمْ يُبَايِعُهُ عَلِيُّ سِتَّةَ أَشْهُرٍ قَالَ لَا وَلَا أَحَدٌ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ، حَتَّى بَايَعَهُ عَلِي.
المُصَنَّف، عبد الرزاق الصنعاني، ج ۵، خصومة علي و العباس ح ۱۷۴، ص ۲۷۲
فاطمیه سند زنده ولایت امیر مؤمنان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام و احیای غدیر خم است
#جهادی وانقلابیون