✅بعضي ميگويندانجام مناسك ظاهريه مثل خواندن نماز و يا رعايت حجاب .... مربوط به عوام است و خواص از اجراي آن مستثني هستند آنها معتقدند : اعمال ظاهري براي رسيدن به باطن است و چون ما به باطن و به يقين رسبده ايم ديگر لازم نيست اعمال ظاهري را انجام دهيم .در صورتيكه اين فكر صد در صد غلط است . حتما بايد در ظاهر ما بندگي ديده شود . در حجاب و در نماز و در پرداخت ديون و .... بايد رعايت شئونات و آداب و دستورات شريعت اجرا شود. گروه ديگر ميگويند : هيچ سرّي در عالم نيست و هيچ مقام معنوي و معرفتي نداريم و هرچه ميگويند تخيل محض است . امام ميفرمايند : هر دو گروه در خلاف شريعت عمل ميكنند و در جاده شريعت نيستند . جدا كردن ظاهر از بندگي، نهايت جهل است . و تكذيب مقامات معنوي و عرفاني هم جهل است و محدود كردن شريعت به ظاهر ، جاهلانه است زيرا بسياري از مقامات معنوي توسط مراجع عظيم الشان تاييد شده است . بنابراين هر دو طايفه از مسبر حقيقت دور و مهجورند. اهل معرفت بايد مراعات ظاهر و باطن را باهم داشته باشند . كسي كه مسير را درست مي رود ، حق را هم بدرستي ادا ميكند. ما بايد پليدي انكار صورت شريعت و خباثت انكار باطن شريعت را از بين ببريم كه اين دو(پليدي و خباثت) كار شيطان است . @Khanjanidroos