🍃أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره توبه آیه (30)👇 وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَي الْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّي يُؤْفَكُونَ (30) و يهوديان مى گفتند: عُزير، پسر خداست و مسيحيان مى گفتند: مسيح، پسر خداست. اين سخنى است (باطل) كه به زبانشان مى آورند وبه گفتار كسانى كه پيش از اين كافر شده اند، شباهت دارد (كه مى گفتند: فرشتگان دختران خدا هستند.) خدا آنان را بكُشد، چگونه (از حقّ) رويگردان مى شوند. 🌺تفسیر نور(آیت الله قرائتی)👇 ✨ با آنكه فقط گروهى از يهود، عُزير را فرزند خدا مى دانستند، ولى چون ديگران نيز سكوت كردند، نسبتِ انحراف به همه داده است. «قالت اليهود» ✨ درباره ى شخصيّت هاى دينى والهى نبايد غلّو كرد. «عزيرابن اللّه... المسيح...» ✨ عقايد يهود و نصارى، آميخته به خرافات است. «ذلك قولهم بافواههم» ✨ مشركان، بت ها را شريك خدا و فرشتگان را دختران خدا مى دانستند، يهود و نصارى، عُزير و عيسى را پسر خدا، از اين جهت كلامشان به كلام كفّار شباهت داشت. «يضاهئون قول الذين كفروا» ✨ ريشه ى خرافات در مذهب يهود و نصارى، در عقايد كفّار پيشين است. [41] «يضاهئون قول الذين كفروا من قبل» 🌺🌺🌺 ✨41) محقّقان امروز معتقدند: بسيارى از معارفِ تورات و انجيل، با خرافاتِ بودائيان و برهمائيان و يونانيان آميخته شده است، حتى بسيارى از داستان هاى انجيل، عيناً در مذهب بودا و برهمايى ديده مى شود. تفسير نمونه. 🌺نڪتھ ها👇👇👇 🍃✨ «عُزير»، عربى شده ى «عَزراء» است، مثل «عيسى» كه عربىِ «يَسوع» و «يحيى» كه معرّبِ «يوحَنّا» است. 🍃✨ عُزير يكى از علماى بزرگ يهود بود كه لقب «مُنجىِ يهود» يافت. زيرا پس از واقعه ى قتل عام مردم به دست بخت النصر و خرابى معبدها و سوزاندن تورات و اسارت زنان و فتح بابل توسّط كورش، عُزير نزد كورش آمد و از او خواست كه به يهوديان سروسامانى بخشد. 🍃✨ اين آيه، به گونه اى توضيح و دليل آيه ى قبل است كه فرمود: اهل كتاب به خدا و قيامت ايمان ندارند. محقّقان معتقدند بسيارى از معارف تورات و انجيل، با خرافات بودائيان و برهمائيان و يونانيان آميخته شده است، حتّى بسيارى از داستان هاى انجيل، عيناً در مذهب بودا و برهمايى ديده مى شود. البتّه يهوديان امروز، عُزير را فرزند خدا نمى دانند، ولى در زمان پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله، چنين عقيده اى داشته و در مقابل سؤال پيامبر كه «با اينكه مقام موسى بالاتر است، چرا او را فرزند خدا نمى دانيد؟» جوابى نداشتند. [40] 🌺🌺🌺 ✨40) تفسير نمونه.