ما با کشوری قهر نیستیم/ آنها هم باید در برخورد با ما مؤدب باشند! پس از دست دادن با دشمن، باید انگشتان خود را بشماریم! بیانات صریح پیرامون رابطه با دنیا @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اشاره در سفر چندی قبل رئيس مجلس به قم، به نقل از (حفظه‌الله) سخنانی رسانه‌ای شد مبنی بر اینکه نباید با کشورهای دنیا قهر باشیم. انتشار این خبر، هم مورد سوء استفاده گستردع دشمن واقع شد و هم نقدی بر آن سخنان نگاشته شد که حواشی و بازخوردهای گسترده‌ای داشت. آیت‌الله جوادی آملی(حفظه‌الله) در آن ایام در اقدامی شایسته، از شیخ‌المراجع دلجویی نمود. اما در دیدار اخیر با جناب آقای رییسی، ایشان خود به مسئله قهر بودن ایران با دنیا پرداخت و از موضع اصولی و درست بدان پاسخ گفت. بیانات آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس‌جمهور 🔹خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد. ▫️ به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر(ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می کند. ▫️ مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچ کس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد. ▫️ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آن ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است. ▫️توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053