از قرار در دار سکون تا ورود به بلدالطیب یادداشت‌های حج/۱ اختصاصی|| حجت‌‌الاسلام حمید احمدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 سکون نزد ارباب معرفت اگر قبل از وصول سالک باشد از نقصان است و غفلت نامیده می شود و اگر بعد وصول باشد از کمال است آن را اطمینان خوانند. " الذین آمنوا تطمئن قلوبهم بذکرالله" از لوازم اطمینان محبت است و آن دل سپردن به یار و معشوق را مقیم دل کردن باشد. در دل ما چو دلبر است مقیم / آن سکونش سکینه دل ماست . چنانچه مأوا گزیدن پیامبر خدا در این شهر مایه آرامش و امان از طوفان حوادث سهمگین گردید و تقدس و شرافت یافت. "لا اقسم بهذا البلد. و انت حل بهذالبلد " ما اگر چه مسافر راهیم و در مصیر وصول به خانه دوست و بلد الطیب بی تب و تابیم ، لکن در شهر محبوب خدا دل را سرای حبیب کرده ایم و در دار سکون مأوا گرفتیم تا قبل از وصول به بلد الطیب از عالم تحیر و تکثر به سکینه و سکون رسیم و به یمن لطف یار از حجاب خود برون آمده و به خویشتن الهی خویش باز گردیم . از عالم بیچون به سکون باید شد/ خود را سوی خویش رهنمون باید شد. یک ذره اگر باشد و ما آنیم / یک لحظه زخود بدان برون باید شد. هرچند از اهل نقصانیم ،اما در پناه و کنف آن قرار دلها و محبوب جان‌ها و جان قرار یافته و نفس مطمئنه و به درخشش آن سراج منیر الهی از تکثر و تحیر برون و در دار سکون و جهانشهر نبوی در سایه سار رحمت فاطمی و هادیان آرامیده در جنت بقیع قرار گرفتیم . پناه است او پناه است او پناه هرگناه است او / چراغ است او چراغ است او چراغ بی نظیر است او . سکون است او سکون است او سکون هرجنون است او / جهان است او جهان است او و جهان شهد و شیر است او. بدان امید که به لطف حبیب همراه سالکان کوی دوست بعد اشراب شهد شیرین و طهور بیت حبیب خدا و آل الله وارد شهر امن الهی و بلدالطیب شویم.ان شاءالله. حمید احمدی مدینه منوره ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ @rozaneebefarda