انتخابات 1402 و شبههپراکنیهای بیحاصل سکولارهای حوزوی
نقدی بر ادعانامههای انتخاباتی شیخ برجامی سروش محلاتی/۳
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 6 از 6]
چند پرسش مهم از سکولارهای حوزوی
طیفِ همیشه مدعی سکولار عادت دارد که همواره از موضع طلبکاری و یقهگیری با دیگران برخورد کند. این طیف همیشه شبهه یا شبهاتی را دارد که به محض دور شدن از قدرت از آستین درمیآورد و در جامعه رها میکند. برای آنکه این طایفه از موضع خاننشینی کمی پایین بیاید و به پاسخگویی عادت کند چند سؤال را مطرح میکنیم. برخی از پرسشهای ذیل بهنحو اجمال در ضمن متن آمده بود که بهجهت تنظیم بحث در این بخش بهصورت مستقل آن را ذکر میکنیم هرچند بعید است که امثال سروش محلاتی پاسخی برای آن داشته باشند:
1. آقای اکبر هاشمی رفسنجانی، قطب خردهجریان اعتدال و استادِ سیاسی آقای سروش محلاتی، با همین نظام انتخاباتی و با همین میزان نظارت شورای نگهبان در تمام ادوار مجلس خبرگان شرکت کرد و رأی آورد. آیا جناب ایشان و سایر همقطاران وی، بیش از 30 سال حضور او در منصب نمایندگی مجلس خبرگان را نامشروع میداند؟آیا او، مرحوم رفسنجانی را غاصب عنوان نمایندگی خبرگان مینامد؟
2. آقای محمد سروش محلاتی پیش از این با «دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری» همکاریهای روشنی داشته و برخی آثار وی توسط این دبیرخانه منتشر شده است. (همچون: آزادی، عقل و ایمان،قم، 1381) و در آن زمان هیچگاه سخنی از نامشروع بودن انتخابات مجلس خبرگان به دلیل نظارت شورای نگهبان یا سایر دلایل مطرح نمیکرد اما حالا که در آن نهاد نقشی ندارد، به یاد مشروعیت و نامشروعیت مجلس خبرگان افتاد. آیا این طرز رفتار، که از استادِ وی آقای منتظری نیز مسبوق به سابقه است، مخاطب هوشمند را به کنشگری سیاسی وی مشکوک نمیکند؟ آیا دانشجوی نخبه پیش خود نمیگوید که چرا این آقا، که در کسوت روحانیت نیز هست، هرگاه که همقطارانش در قدرت هستند و مثلا در انتخابات رأی میآورند احراز قدرت را مشروع دانسته انتخابات را کاملا صحیح و بیاشکال میداند ولی هرگاه که خود یا همراهانش از رسیدن به قدرت بازمیمانند به نگارش شبههنامه رو میآورد؟آیا این طرز رفتار دوگانه، که بوی تعفن باندبازی از آن به مشام میرسد، باعث هتک لباس روحانیت، که مردم آن را لباس پیغمبر صلی الله علیه و آله میدانند، نمیشود؟
4. آقای محمد سروش محلاتی با شناختِ کامل از نظام انتخاباتی ایران و با معلوم بودن نامزدی برخی اعضای شورای نگهبان در سال 1394 برای نامزدی در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد. آیا در هنگام ثبتنام به نامشروع بودنِ مجلسی که با این انتخابات شکل میگیرد اعتقاد نداشت و تنها بعد از آنکه به دلیل عدم شرکت در آزمون علمی صلاحیتش احراز نشد پی به نامشروع بودن این انتخابات برد؟!
سؤالات بیپایانی از اتباع خردهجریان اعتدال و سایر سکولارهای حوزوی وجود دارد که در وقت خود منتشر خواهد شد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053