صفحه۲از۲ 🔹تشکیلاتی که یک شبکه انسانی با سرعت عمل, دقت, تقسیم کار و فراگیری لازم و دور از معایبی همچون نفوذ, انحراف, وابستگی به بالا در اقدام و فهم واقع, شکنندگی در صورت انهدام عناصر بالایی, وابستگی مالی را شامل باشد. یعنی جمع میان سه عنصر "آتش به اختیاری"," استقلال فکری و تصمیم‌گیری به موقع(=بصیرت)" و "هماهنگی تشکیلاتی". 🔸من خیالاتی نیستم! عملی ساختن چنین ایده ای شدیدا الزامی است و در حقیقت چاره ای جز این نداریم. اینکه چگونه آن را ایجاد کنیم پرسشی است که متفکران خلّاق ما باید در باره آن فکر کنند. وجود چنین چیزی برکات فراوانی برای داخل کشور هم دارد و نیروهای خدوم و مردمی را به صورت مستمر در خدمت ولایت قرار داده و اجازه نخواهد داد افکار عمومی توسط دشمنان, فریب خورده و نااهالان در بزنگاه های انتخاباتی بر گرده ملت ایران سوار شوند, حتی اگر در کوتاه مدت و میان مدت نیز نتواند از نفوذ تفکرات منحرف در میان منتخَبین جلوگیری کند, اهرم پرفشاری برای بازدارندگی, امر به معروف و نهی از منکرِ آنها در فضای سیاسی خواهد بود و آنها نخواهند توانست هر اقدام غلطی را به راحتی مرتکب شوند. 🔹در عرصه تحولات سیاسی و نظامی نیز اولا نیروهای مقاومت و دلسوزان در عراق باید توجه داشته باشند که اگر مناسبات آلوده در روابط سیاسی حکمرانان عراق با یکدیگر که به فساد گسترده و وضع نابسامان اقتصادی انجامیده, انگیزه اصلی اکثریت مردم در اقبال به اعتراضات است, پس افکار عمومی پذیرای یک تحول جدی در مبارزه با فساد است البته این فرصت با فجایعی که فعلا رخ داده و به احتمال زیاد باز هم رخ خواهد داد, در حال به حاشیه بردن این فرصت و از دست رفتن آن است. 🔹مهم این است که این فضا و فرصت به سمت اصلاحات حقیقی, محاکمه فاسدین واقعی و ضدیت با عوامل اصلی تخریب عراق یعنی, صهیونیستها, امریکا, انگلیس, سعودی و امارات سوق داده شود. 🔹 تاریخ, خصوصا در عراق نشان داده است, ضعف نشان دادن, دست روی دست گذاشتن و خواستار حفظ وضع موجود بودن, عاقبتی تلخ تر و خونین تر به دنبال دارد. تمامی تاریخ دردناک و خونین عراق از سالهای سده نخست هجری به بعد, شاهد این مدعاست. در تاریخ معاصر نیز پس از آنکه با مبارزات سراسری شیعه و سنی در عراق با رهبری علما ناچار به خروج شد, پذیرش سلطنتِ یک عامل وابسته, عراق را در نهایت به باتلاق نظامهای دیکتاتوری و کودتاها و خسارتهای دهشتناکی همچون به ابتلا به جنایتکاری سفاک مانند صدام انداخت. 🔹شاید آنچه مشروطه ایران را به قهقرا برد -علاوه بر دیگر عللِ کاملا موجه- قانع بودن علمای مبارز به دستاوردهای اولیه ای بود که شاید کف مطالبات حقیقیِ اسلام ناب هم نبودند! قانع بودن به تبدیل حکومت از سلطنت مطلقه به مشروطه, خروج از ولایت طاغوت و ورود به ولایت الله نبود! شاید در خوش بینانه ترین حالت, گامی متزلزل به حساب می آمد. ولایت الله حساسترین و مهمترین مسئله دین ما و بلکه تمامیت آن است و سنت الهی در طول تاریخ نشان داده مسامحه و تعلل در آن (یعنی عدم حرکت به سمت آن منطبق با میزان قدرت مکلفین) با تازیانه هایی دردناک پاسخ داده می شود. ما درون جمهوری اسلامی نیز تجارب زیادی در این باب داریم و باید از گذشته خود عبرت بگیریم. 🔹تا بدینجا تنها رویکردی که قوت و استحکام فراوان و امیدوار کننده‌ای از خود نشان داده- فارغ از منطق عقیدتی و فقهیِ غنی که پشتوانه آن و صرفا از دید تجربه تاریخی- رویکرد فراگیر امام خمینی(ره) بوده است. علما, اندیشمندان, راهبرد شناسان و مجریان نهضت اسلام ناب محمدی باید به‌طور جدی درباره طرح های خود برای دیگر کشورهای اسلامی فکر و اجتهاد کنند و طبق مقتضیات زمان و مکان آنها را به پیش برند. بدون تعارف باید معین کرد که ما در مسیر ایجاد آمادگی برای ظهور, بایستی چه گامهایی برداریم؟ 🔹 اگر قرار است خون عراقی های وفادار به اهداف نهضت حسینی، اینگونه مظلومانه ریخته شود، چرا باید کانون های توطئه امریکایی/انگلیسی و از همه بالاتر صهیونیستی که در عراق دست به اجرای این فتنه زده اند, در امان باشند؟! من از عواقب احتمالی اشغال سفارت امریکا خبر ندارم اما آیا کار تسخیرکنندگان لانه جاسوسی با تدابیر امام منجر به نتیجه ای بسیار پربرکت نشد؟! چرا عراق در آتش بسوزد و در خون بغلتد و حق حیات و دفاع از آنانی که عراق را از شر داعش نجات داده اند سلب گردد اما بندگان ابلیس در سفارتخانه ها و پادگانهای اشغالی عراق به راحتی به جنایت مشغول باشند؟! اگر من امنیت ندارم, اتاق فکر و عوامل مخلّ امنیتِ من نیز نباید امنیت داشته باشند. 🔸اگر محاسبات میدانی, حجت را بر دوستان ما در عراق تمام کرده مبنی بر اینکه نمی توان کاری به صورت علنی انجام داد, قطعا راه های جایگزینی برای آن وجود دارد که هدف اصلی (یعنی بازدارندگی دردناک برای توطئه گران) را محقق خواهد کرد. @rozaneebefarda