خوانش انتقادی افاضات اهانت آمیز یک نوقلم در تحریف احکام شرعی و هجمه به ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸یکی از حامیان سینه چاک دولت روحانی که در سالهای اخیر نوشتجات حاشیه ساز برادر بزرگتر او، نقل محافل دگراندیشان بوده، در یادداشتی هتاکانه و متضمن برخی نسبت های ناروا به مراجع تقلید شیعه و تحریف فتاوای فقهی، طلاب جهادی را نامیده و اقدامات آنان را نامیده است! 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/3988 استفاده از ادبیات دهه هفتادی و نخ نمای اصلاح طلبان ورشکسته و طرفدار و تلاش برای تقلید کورکورانه از ژست شبه علمی آنان، نخستین نکته قابل توجه در این متن است! نویسنده فراموش کرده که موضوع تجهیز اموات مسلمین، ماهیت کاملاً شرعی و دینی صرف دارد و اساساً امری سیاسی به معنای مصطلح نیست که گروه فشار بخواهد در آن ذی نفع باشد! این مجاهدان عزیز با انگیزه های الهی وارد میدان شده، جان عزیزشان را بر سر دست گرفتند و خانواده های شان را در معرض مخاطره قرار دادند برای اقامه امر شریعت؛ حالا یک عده ای پیدا شده اند با کمال بی ادبی، آنان را و همسنخ قلمداد کرذه اند! استفاده از گزاره های کاملا خلاف واقع در متن یادداشت، مایه تعجب و تأسف است! نویسنده مدعی است: نظر رهبری بر کفایت«تیمم» است! و چنین وانمود می کند که منطبق بر پروتکل های بهداشتی نیست! این هر دو گزاره نادرست است؛ اولا در فتوای مقام معظم رهبری که مشابه آن مضمون در فتوای آیت الله شبیری نیز تکرار شده، تأکید ویژه ای بر صورت گرفته و تصریح شده که باید با تهمید مقدمات لازم، این امر اجرا گردد. بر طبق قواعد فقهی، فقط به قدر اضطرار (و نه بیشتر) می توان از حکم اولیه دست برداشت. لذا فتوای رهبری و برخی مراجع دیگر، توسط این طلبه جوان تحریف شده است. ثانیاً بعد از ارسال متن فتوای مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت، این وزارتخانه طی ابلاغیه رسمی، به همه مراکز درمانی دستور داد زمینه اجرای آن را فراهم نمایند و برخلاف فضاسازی دروغین برجامیان، در متن ابلاغیه به تصریح شده است! ثالثاً پروتکل های سازمان بهداشت جهانی نیز منافاتی با تغسیل اموات ندارد و قبلا ترجمه آن در روزنه منتشر شده است. نویسنده با ژست طرفداری از ، مضمون توئیت بی پشتوانه یک خبرنگار را مستند خود قرار داده است! سخنانی تا این پایه سست و سخیف، بیش از آنکه مخاطب اهل اطلاع را به سوی تمایلات سیاسی نویسنده بکشاند، موجب خنده و شرمندگی و خجالت نویسنده و منتشرکنندگان آن یادداشت خواهد شد. پس معلوم می شود تئوریسین های حوزوی اعتدال، مبنای کارشناسی تولیدات به اصطلاح علمی خود را از توئیت های بی محتوای امثال می گیرند! نویسنده در بخشی از یادداشت اهانت آمیز خود، را تلویحا و بلکه تصریحا خطاب کرده و چنین نوشته است: «در نتیجه کسانی که در انجام و یا پیاده کردن دستورات دینی ایجاد مشقت و دردسر درست می کنند، دینداران صادق و واقعی نیستند! » باید از او پرسید فهم یک طلبه نوقلم که پیشینه تحصیلات حوزوی اش نیز مشخص نیست، چقدر ارزش دارد که او جرأت کرده فهم ناقص خود از دین را بهانه بی دین خطاب کردن فضلا و اساتید و طلاب ارجمند جهادی قرار دهد؟! تمسک تقطیع شده و مغرضانه به بخشی از دیدگاه های جناب استاد آیت الله شبری زنجانی نیز دلیل دیگری است بر برخورد گزینشی و مغرضانه با نظرات اعلام دین؛ چرا این نویسنده به دیدگاه صریح آیت الله زنجانی در مورد تغسیل اموات کرونایی که دقیقا برخلاف برداشت ناصواب اوست، هیچ اشاره ای نمی کند؟! هر تحریف گر تازه کاری نیز چنین فاحش اقدام به نمی کند! او در بخش پایانی یادداشت مهون خود، را همسنگ معرفی کرده و با تمسک به سخنان برخی بزرگان، خود را طرفدار آنان و به نوعی سخنگوی مرجعیت نمایانده است. چنانکه در بخش پایانی یادداشت چنین می نویسد: «راه استوار در حوزه شریعت، توجه به فتوای مرجعیت است که در موضوعات پیچیده مورد کارشناسی، با توجه و احترام به نظریه آنان، ابراز می شود.» 🔶پی افزود فتوای حضرت آیت الله شبیری زنجانی و تصریح به (که نویسنده به طرزی ناشیانه آن را نادیده گرفته است!): https://eitaa.com/rozaneebefarda/3947 ابلاغیه رسمی وزارت بهداشت مبنی بر بر اساس فتوای مقام معظم رهبری(12اسفند98!): https://eitaa.com/rozaneebefarda/3654 وزارت بهداشت در مورد تغسیل اموات کرونایی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3858 دستورالعمل بهداشتی مدیریت اجساد کرونایی/ به قلم پزشکان متخصص در بهداشت محیط: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3943 ترجمه پروتکل پیرامون پساب کرونایی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3946 @rozaneebefarda