لشکر سایبری رسانههای معاند و دامنه حوزوی آن
درنگی در پشت پرده های سیاسی/رسانه ای یک مداحی
[صفحه 1 از 2]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔶در چند روز اخیر فضای رسانهای کشور (به ویژه در ساحت مجازی) شاهد درگیریهای نسبتا سنگینی بود. محور نبرد اینبار «یک مداحی » بود. طرفین ماجرا هم خوب از پس هم برآمدند و به همین خاطر پرداختن به محتوای آن مداحی و یا دفاع یا نقد شخص مداح، موضوع این یادداشت نیست. صدالبته که نقد عالمانه و منصفانه در جای خود نه تنها وارد که وظیفه حوزویان است.
🔸از برخی بیانصافیهای تلخ که بگذریم این جنجال از یکنظر برکاتی هم داشت چراکه باعث شد میمنه و میسره لشکر سایبری و رسانهای جریان غیرانقلابی دوشادوش هم در یک جبهه حرکت کنند و با هرچه دارند بر سر سوژه جدیدشان بزنند. فهرست کردن رسانهها و شخصیتهایی که به نوعی آتش بیار معرکه شدند نکات جالبی را به ما میدهد.
🔸در میان رسانههای معاند، بیبیسی فارسی در 13اردیبهشت با یادداشت علی سودایی مداح مورد بحث را با انواع توهینها و اتهامات مینوازد، رسانه بدنام و وابسته به رژیم سعودیِ ایران اینترنشنال در همان روز خبری کوتاه میرود و بادی به آتش معرکه میزند و فردای آن روز؛ رادیو فردا توییت عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات و وزیر ارشاد فعلی را بازنشر میدهد.
🔸رسانههای داخلی هم در کوتاه زمان ممکن فعال میشوند. مگر میشود بیبیسی فارسی خط رسانهای را برود و روزنامههای غربزده داخلی آن را نروند؟
روزنامه اعتماد صفحه اول خود را به این مسئله اختصاص داد و روزنامه جمهوری اسلامی به قلم مدیرمسئولش، مسیح مهاجری ندای وااسلاماه سر داد و از موضع بالا به آستان قدس و رسانه ملی گفت که دیگر به اینها تریبون ندهید و به روحانیت، حوزههای علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه وعاظ دستور داد که برای حل این مسائل اقدام جدی کنید.(عجیب است که اسم همه را میآورد به جز
#دفتر_تبلیغات)
سایت انتخاب(14اردیبهشت) هم با نشر یادداشت تلاش کرد پروپاگاندا راه بیندازد و جریان انقلابی را هم با انواع و اقسام توهینها و تهمتها زیر سؤال برد. سایت فرارو (13اردیبهشت) هم عقب نیفتاد و به بازنشر توییت آقای وزیر پرداخت.
🔸از رسانههای رسمی که بگذریم، رسانههای شخصی هم مشغول کار بودند. از بهنام قلیپور خارجنشین و مرتبط با رسانههای معاندی چون ایران اینترنشنال گرفته تا مهدی محمودیان بازداشتی 88 و البته مصطفی فقیهی صاحب امتیاز انتخاب که هرکدام به سهم خود فعال بودند.
🔻البته جریان غربزده پیش از این نیز به محمود کریمی و مجلس امامزاده علیاکبرعلیهالسلام نظر داشت. کافی است سخنان تقیآزاد ارمکی در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی نسیم بیداری را بخوانید. او در این مصاحبه نظریهای مشعشع تولید میکند و تشکیل یک هیئت مذهبی را به ترس نظام سیاسی ایران ربط میدهد:
«نظام سیاسی در ایران ترسش این بوده که اتفاقاتی از سوی نظام اجتماعی شکل بگیرد و به همین دلیل دائم نظام اجتماعی را دستکاری میکند تا بتواند بازیهای اجتماعی را در دست بگیرد... دولتها در ایران صد سال اخیر بدلسازی کردهاند؛ بدلسازی طبقاتی، بدلسازی نیروهای اجتماعی، بدلسازی روشنفکری، بدلسازی روحانیت، بدلسازی مرجعیت، کارشان همین است. سینمای بدلی، کتاب بدلی، اسناد بدلی، سازمان بدلی درست میکنند. مثلا میبینند حسینیه ارشاد جای خوبی است میروند جای دیگری را اشغال میکنند و در امامزاده علیاکبر چیذر سعی میکنند نظیری برای حسینیه ارشاد به زعم خودشان درست کنند... محمود کریمی میآید آنجا میخواهد بازی شبهشریعتی راه بیندازد.»(نسیم بیداری شماره 94 ص62)
@rozaneebefarda
ادامه👇