.
مجازات بی حجابی از نظر اسلام
#قسمت_دوم
3⃣ بیان یا اجرای تعزیر برای گناهان متعدد در روایات
برای این گناهان در روایات مجازات تعزیری بیان یا اجرا شده است:
🔹خوردن خون و میته، خوردن گوشت خوک، ناسزا گویی، شهادت اشتباه، افترا بستن، ازدواج با زن غیر مسلمان بدون، اذن گرفتن از زن مسلمان قبلی، رباخواری، دیوانه خطاب کردن کسی، افترا بستن به اهل کتاب، جماع در حال عادت ماهیانه (کافی ج 7 ص 240 به بعد ) روزه خواری (وسائل الشيعة، ج10، ص249)، صید در حال احرام (وسائل الشيعة، ج13، ص: 89)، رفتار توهین آمیز (بول کردن) در مسجد الحرام (همان ص 290)، لواط با حیوانات (همان 28 ص 357)، استمنا (همان ص 363)، قصه گویی در مسجد (همان ص 368)، خوابیدن با نامحرم زیر یک لحاف (بدون هیچ عمل دیگری) (من لا يحضره الفقيه، ج4، ص: 23)، تهمت به همسر (همان ج 22 ص 436)
وقتی برای این گناهان تعزیر لازم شمرده است، چگونه می توان پذیرفت که از نظر اسلام بی حجابی با آن همه مفاسدی که در پی دارد، تا جایی که بنیاد خانواده (به عنوان مهمترین رکن اجتماع و مرکز ثقل تربیت اشرف مخلوقات یعنی انسان) را به خطر می اندازد، بدون مجازات باشد. هر منصفی آن گناهان را مستحق مجازات بداند، به طریق اولی بی حجابی را هم قابل برخورد می داند.
4⃣ اجماع
هر مسلمانی می داند که در کنار قرآن و روایات، اجماع فقهای قدیم که در زمان امامان یا نزدیک به زمان آنها زندگی کردهاند هم، از دلایل استنباط احکام اسلامی است. با بررسی کتب فقهی قدیمی معلوم می شود که مجازات هر گناهی تحت عنوان تعزیر از موارد اجماعی بین مسلمین است. سید ابن زهره از فقهای بزرگ و قدیمی شیعه؛ در این باره ادعای اجماع کرده و می نویسد:
«إنّ التعزير يجب بفعل القبيح، أو الإخلال بالواجب الذي لم يرد الشرع بتوظيف حدّ عليه، أو ورد بذلك فيه و لم تتكامل شروط إقامته ... كلّ ذلك بدليل إجماع الطائفة.» غنیة النزوع ص 435
شبیه این عبارت از علمای زیادی از جمله شیخ طوسی (المبسوط ج 8 ص 69)، محقق حلی (شرایع الاسلام ج 4 ص 155) و .... نیز نقل شده است.
🔹 نتیجه اینکه از نظر فقهی مسلم است که هر معصیتی از جمله بیحجابی در اسلام نوعی مجازات دارد که به آن تعزیر گفته میشود و انکار آن یا از سر ناآگاهی است یا عوام زدگی!
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔
@Shobhe_ShenaSi