بسم اله الرحمن الرحیم ادعای آقای گرگیج : مادر امام زین العابدین دختر یزدگرد بود که حضرت عمر (رض) پس از فتح ایر‌ان به نکاح حسین (رض) درآورد و نه امام پس از آن از همین نسل به وجود آمدند، پس اگر خلافت حضرت عمر را نپذیریم، اعتبار امامان و نسب آنان را زیر سؤال برده ایم: 🔴 پاسخ: اين جملات هيچ گونه جنبه علمي نه طبق مباني شيعي و نه سني ندارد! زيرا: 1-در بدترين حالت، اگر فرض شود در خطبه عقد شخصي شك و شبهه باشد، نه در نسب فرزند بلاواسطه او، و نه نوادگان او هيچ خدشه‌اي ايجاد نمي‌شود!‍ و گيريم كه حتي در نسب فرزند او خدشه ايجاد شود، اين چه ربطي به نسل‌هاي بعد دارد! 2. اصل اينكه حضرت شهربانو در زمان عمر به عقد امام حسين عليه السلام در آمده باشد مشكوك است و طبق برخي روايات اين مسئله در زمان اميرمومنان علي عليه السلام بوده است. شیخ عباس قمی در باره ازدواج امام حسین (ع) و بی بی شهر بانو می گوید : حدیثی که در باره ی ازدواج امام حسین (ع) و بی بی شهربانو در زمان عثمان بن عفان وجود دارد، مخالف آن حدیث هایی است که آوردن دختر یزدگرد را به زمان عمر بن خطاب نسبت می دهند و آن حدیث ها اشهر و اقوی است. (قمی، شیخ عباس، منتهی الامال، ج 2، ص 30، چاپ هجرت) 3- در سند روایاتی که تاریخ ازدواج زمان عمر بن الخطاب ذکر شده است انتقاداتی وارد است: 1- مثلا گفته شده است در سند این روایت از شخصی به نام "عمرو بن شمر" نام برده شده است که از نظر علماء علم رجال ضعیف بوده و قابل اعتماد نیست. (خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، بخش دوم، ص 241، باب 7،کلمه عمرو) 2-امام حسین (ع)در زمان فتح ایران در زمان خلافت عمر بن خطاب 10-11 سال داشتند و از این نظر نیز ازدواج ایشان با بی بی شهربانو در زمان عمر بسیار بعید به نظر می رسد. - بر فرض كه اين مسئله در زمان عمربن خطاب باشد، طبق رواياتي كه اين مسئله را مطرح مي‌كند، عمر به دنبال به بردگي گرفتن حضرت شهربانو بود كه اميرمومنان علي عليه السلام مانع شدند و آن بانوي بزرگوار با ميل شخصي خود با امام حسين عليه السلام ازدواج كرد! - خطبه عقد نيز طبق روايات توسط خود ايشان و امام حسين عليه السلام و با ترجمه جناب سلمان صورت گرفته است؛ و عمر در اين ماجرا هيچ كاره بوده است! - حتي اگر فرض بگيريم كه عمر آن بانوي بزرگوار را به سيد الشهدا عليه السلام تمليك كرده باشد، باز سودي براي اعتقاد اهل سنت بر ضد شيعه نخواهد داشت؛ زيرا: أ‌. طبق منابع شيعي، حكم غنايم و اسيراني كه در جنگ‌هاي غير مشروع به دست آمده باشند، با امام الهي است! يعني اميرمومنان عليه السلام در آن دوران حاكم شرعي واقعي در اين مسائل بوده‌ان، حتي اگر در ظاهر حق در دست ايشان نبوده باشد! ب‌. طبق منابع شيعي، امام مالك بالاصالة تمام عالم – به اذن خداي متعال- است؛ و ديگران با اذن امام مالك مي‌شوند! پس اگر امام بخواهد در هر مالي هر گونه مي‌تواند تصرف كند! ت‌. مسئله هداياي ظالمين، از ديرباز در منابع شيعي آمده است و طبق فقه شيعي، در بعضي موارد از جمله تقيه مي‌توان از خلفا هديه گرفت! - طبق منابع شيعه و سني، مادر جناب زيد بن علي كنيزي بود كه از جناب مختار به امام سجاد عليه السلام رسيده بود؛ پس جرا اهل سنت خلافت مختار را مشروع نمي دانند؟! 🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم. •┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈• ✏️https://eitaa.com/safiramin