دومین صفتی که در این دعای شریف برای متقین ،بیان شده کظم غیظ است.کظم در لغت،بستن در مشک است تا آب نریزد.غیظ،به معنای شدت خشم است. گاه درناملایمات زندگی،هیجانات غلیان می کند در این مواقع،اگر انسان تقوی نداشته باشد،خشم او سرریز میکند.دست به کارهایی می زند که بعد پشیمان می شود ،خسران ببار می آورد. اما اگر آراسته به زینت متقین باشد،تقوی ثمر داده باشد،کظم غیظ میکند. درحدیثی از امام معصوم علیه السلام ،خطاب به فرزندشان آمده است:«مامن شئی اقرلعین ابیک من جرعة غیظ عاقبتها صبر...» این حدیث عظمت صبر وکظم غیظ را در نگاه ولی خدا می رساند. توضیح اینکه؛چنین شخصی از ایمان بالایی برخوردار است.خدارا دوست دارد،قبول دارد،عشق می ورزد.رضایت اورا بر ابلیس وخود ترجیح داده است. ..«ان المحب لمن یحب مطیع»..اگر کسی،کسی را دوست دارد،می خواهد کاری کند که،رضایت را در چهره او ببیند،دنبال چیز دیگر نیست.دراین صورت است که آتش ،بردا وسلاما می شود. صفت دیگر،اطفاء نائرة است.یعنی فرو نشاندن آتش اختلاف.در هر زمینه که باشد. نائره از نار،یعنی آتش است.آتش کینه واختلاف را خاموش کردن. میوه تقوی این است که آتش کینه را خاموش کند،نه اینکه فقط جانب یک طرف را بگیرد،این یعنی مشتعل کردن آتش خشم دیگری....ابلیس خوشحال می شود،زیرا همه صفات ناپسند جنود ابلیس اند.