⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۸) ⭕️ ایراد دوم : حجاب و ركود فعاليتها ادامه پاسخ تفصیلی 6️⃣ مى ‏گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد. ما نمى ‏گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى پستان هايش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آن‏طور كه هست بهتر و جاذب‏تر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟ 7️⃣ اين مدها و لباسهاى تحريك ‏آميز براى چه به وجود آمده است؟ آيا براى اين است كه بانوان آن لباسها را براى همسرانشان بپوشند؟! اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ جز براى اين است كه حركات ماهيچه ‏هاى كفل را به ديگران نشان دهد؟ آيا لباسهايى كه نازك كارى ‏ها و برجستگيهاى بدن را نشان مى ‏دهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مى ‏كنند تنها مردى را كه در نظر نمى ‏گيرند شوهران خودشان است. 8️⃣ زن مى ‏تواند در ميان زنان و در ميان محارم خود از هر نوع لباس و آرايشى استفاده كند اما متأسفانه تقليد از زنان غربى براى هدف و منظور ديگرى است. 9️⃣ غريزه خودآرايى و شكارچى‏گرى در زن غريزه عجيبى است. واى اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص كار آنان را برطرف كنند و مصلحين اجتماع! هم تشويق كنند. 🔟 اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى ‏خوانند يا با وضعى كه مشاهده مى ‏كنيم؟ اصولا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ‏ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟ 🔸در پست های بعدی به نقد و بررسی ایراد سوم به حجاب اسلامی خواهیم پرداخت ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 454- 452- با تلخیص و ویرایش- —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷