#صدای_طلاب
درباره
کلیپ استاد اکبرنژاد باید بگم:
۱. بی حجابی فعل حرام است، اما مواجهه با آن در شرایط فعلی با تندرویی، کتک و ماست مصداق آن کسی است که آمد ابرویش را درست کند چشمش را کور کرد. میشناسم دختر باحجابی که بعد از ماجرای ماست، حجاب از سر برداشت چون وجودش جریحه دار شده بود!
۲. شنیدید آن شعر که می گوید از قضا سرکنجبین صفرا فزود، شرح حال بعضی از دوستان ماست که چشمان خود را به حقایق میبندند و حرام حرام میکنند و میگویند با ضرب و زور باید جلوی بی حجابی ایستاد و از راهش وارد نمیشوند.
۳. میبینید که جامعه دچار بحران دو دستگی شده است. کی اینطور بود؟ کجا توی خیابان و اتوبوس اینطور مردم جلوی هم می ایستادند؟ تاکید روی موضوع حجاب، دامن زدن بر دشمنی و اختلاف است. و کسی چه میداند که دشمنی و اختلاف در شرایط امروز و ایجاد نفرت از ایمان و اسلام، منکرتر از بی حجابی نباشد. وگرنه در زمان طاغوت هم روحانیان زیادی بودند که بیحجابی را میدیدند و مماشات میکردند که اصل دین را حفظ کنند. این که خوب است.
متاسفانه مصلحت اندیشی را برخی دوستان فراموش کردهاند. ما میگوییم امروز ضرب و زور و کتک برای حجاب نتیجه معکوس میدهد، و مردم را از دین مننفر میکند دوستان میگویند حجاب حرام است. چه باید گفت به این عده برادران تندرو و بیترمز!
۴. متاسفانه دوستان ما تحت تاثیر جو نا سالم این روزها و این هیاهوها قرار دارند و به نظر می رسد توی بازی قرار گرفتهاند و حقنه کردن حجاب را به معنی پیروزی تلقی میکنند و کاری به کار اسلام ندارند. به جای این که از بالا چون پدری مهربان به این بازی دو دستگی نگاه کنند و سعی کنند صلح برقرار کنند و در آرامش و با عقل سعی در گسترش دین کنند، خود در این بازی گرفتار شده اند و دین را کردهاند وسیله این بازی برای کوبیدن بر سر خلق خدا.
۵. رهبری بارها فرمودهاند حجاب اولویت اول نیست. آنقدری که ایشان بر امور اقتصادی و مماشات، تاکید کردهاند بر حجاب سفت و سخت تاکید ندارند. مگر اینکه افراد پایین تر مته بر خشخاش بگذارند. چشمها را باز کنیم میبینیم که منکرات بسیار وحشتبارتری از قبیل فقر و فحشا، گسترش دزدی های کوچک و بزرگ، گسترش بیخدایی یا آتئیسم، و... در جریان است. واقعیت این است که در زمان پیشوایان معصوم ما، حجاب هیچ وقت اولویت نبوده است. بلکه اگر اصول درست باشد، حجاب میوه آن میشود. از درخت خشک که میوه بیرون نمیآید. ولو هر روز چوب بر بدنش بزنی. تاکید بر حجاب در چنین شرایطی به معنی از بین بردن اصول برای خاطر فروع است. رهبری بر تبیین تاکید دارند. و تبیین به معنی ایجاد رعب و وحشت نیست. به معنی ناامن کردن فضای جامعه نیست.
۵. روزگاری پاکی، بلند طبعی، رحم و مهربانی روحانیون باعث جاذبه و بازگشت به دین بود، حالا وضع عوض شده است، و برخی روحانیون فراموش کردهاند مسیر روحانیون بزرگ را. مادر غمخوار و مهربان رفته و پدر بی رحم مانده است.
۶. جه کسی میگوید آزادی در حجاب، مقدمه برهنگی و همجنسگرایی است. یعنی غیر از طالبان و القاعده و بوکوحرام و ایران، در همه دنیا که حجاب آزاد است، برهنگی وجود دارد و کانون خانوادهها از هم پاشیده؟ و فقط ماییم که خانوادههامون همه سالم هستند و...؟ این است توجیه و منطق ما؟
۷. بخشی وسیعی از جامعه امروز بیمار است. یکی از نشانههای بیماری بیحجابی است. درمان بیحجابی باید صورت گیرد، اما اول اینکه درمان با ضرب و زور فرق دارد، و دوم هر کسی درمانگر نیست. و سوم اینکه اگر پزشک داروی اشتباه تجویز کند ممکن است خسارتهای زیادی به بار آورد. این تندروی نکند خدا نکرده منتهی به تعدی و ظلم شود که از بیحجابی به مراتب منکرتر است...
🔎 اگر با خواندن این مطلب راضی یا ناراحت و معترض هستید می توانید اعلام موضع کنید:
👉 🆔
@vohadmin
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔
@sedayehowzeh