🔸«يا موسى إنّ ابني آدم تواضعا في منزلة لينالا بها من فضلي و رحمتي». دو فرزند آدم به صورت ظاهر در یک جایگاهی تواضع کردند تا این‌که به فضل و رحمت من و لطف من برسند. 🔹«فقرّبا قربانا» قربانی کردند، کاری که مایه‌ی تقرّب به من باشد انجام دادند منتها هر دو کاملاً خالص نبودند و آن‌که خالص بود، مورد پذیرش من قرار گرفت. «و لا أقبل إلّا من المتّقين» و من جز از متّقین نمی‌پذیرم. همان‌طور که در قرآن کریم هم آمده است «إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقين» خدا از متّقین قبول می‌کند و قبولی عمل از متّقین به معنای تأثیرگذاری عمل در روح و جان انسان است. ☘ تقوای واقعی آن است که از درون صادق انسان،عمل ظهور پیدا کند واز درون حالت خضوع لله را داشته باشد نشانه‌ی خضوع لله همان اخلاص در عمل است که اخلاص هم دارای مراتبی است. اخلاص با اعتراض درونی نسبت به فرمایشات حق تعالی و دستورات حق جمع نمی‌شود. 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369