⛔️ متن شبهه : بر اساس کتاب تورات، یهودیان مالک اصلی سرزمین فلسطین هستند و چون خانه‌های فلسطینیان را خریده‌اند ساکنان فلسطین حق اعتراض به حکومت اسرائیل را ندارند. ✅ پاسخ شبهه : 1⃣ بر اساس اسناد موجود تنها 6 تا 8 درصد از مناطق اشغالی توسط یهودیان خریداری شده است: 🌐B2n.ir/x85901 2⃣ بر فرض که گروهی املاک یک سرزمین را خریداری کنند، این امر به تنهایی مجوز تشکیل یک حکومت مستقل نمی‌شود. آنها فقط مالک زمین‌های خود هستند، به چه حقی حکومت تشکیل داده و فلسطینیان را آواره کردند و ده‌ها برابر بیشتر از ملکی که خریده‌اند را اشغال کرده‌اند؟!!! 3⃣ ادعای مالکیت سرزمین فلسطین را حتی شماری از یهودیان قبول ندارند و حاضر نشدند به این سرزمین مهاجرت کنند. ایشان گروه ها و انجمن های ضد صهیونیستی ایجاد کرده و به مقابله با تفکر صهیونیسم می پردازند. سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم(ناتورای کارتا ) از جمله این گروه هاست: 🌐https://en.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta 4⃣ "یسرائیل دیوید وایس" خاخام آمریکایی و سخنگوی سازمان ضد صهیونیستی " ناتوری کارتا" می گوید: "آنچه "اسرائیل" نامیده می‌شود یک موجودیت غیرقانونی و نامشروع است. نمی توان وقتی ساکنان اصلی یک سرزمین در آن زندگی می‌کنند، تشکیل یک کشور را در آنجا پذیرفت، زیرا فلسطینی‌ها صاحبان اصلی فلسطین هستند و وجود اسرائیل بی معنی است." 🌐B2n.ir/g05508 5⃣ آیاتی در تورات وجود دارد که یهودیان برای اثبات مالکیت خود بر سرزمین فلسطین به آنها استناد می کنند: اما استدلال به این آیات برای اثبات مالکیت فلسطین قابل قبول نیست زیرا: ١- این دلایل درون دینی هستند و نمیتواند برای کل جهان بشریت و مسلمانان دلیلی قانع کننده باشد. ضمن اینکه متن امروزی کتاب مقدس به دلیل وجود تحریفات، با کلیتش نمی‌تواند معتبر و مورد وثوق برای ما باشد. بنابراین استدلال به این آیات برای ما مسلمانان محل تردید بوده و بر فرض وجود دلالت، یهودیان تنها برای خود می‌توانند به این آیات استناد کنند. ٢- اما مفاد مالکیت امروزی یهود بر کنعان، از آیات فوق نیز به دست نمی‌آید؛ زیرا آیاتی که مالکیت ابدی را برساند، خطاب به قوم یهود نیست بلکه خطاب به تمام قوم بنی اسرائیل است که گفته شده وارد آن‌جا شوند و آن سرزمین به آن‌ها داده شده، ولی هیچ‌گونه ابدیتی در کار نبوده و ملکیت دائمی از آیات به دست نمی‌آید و ما آیاتی که ابدیت را برساند و در عین حال خطاب به قوم یهود به‌ویژه باشد، نیافتیم. 6⃣ آیاتی که ملکیت دائمی را می‌رساند و می‌گوید «تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید»، تنها به ابراهیم خطاب شده و قوم ابراهیم قطعاً فراتر از قوم یهود است؛ زیرا ابراهیم دارای دو فرزند بوده؛ اسماعیل که نسلی از او پدید آمد و پیامبر اسلام نیز از نسل ایشان است و اسحاق فرزند دوم ابراهیم که از او یعقوب متولد شد که او نیز دوازده فرزند پسر داشت و یهودیان منسوب به یکی از این دوازده فرزند به نام یهودا هستند. بنابراین از این آیات، ملکیتی اختصاصی برای قوم یهود به دست نمی‌آید. 7⃣ در تأیید مطلب قبل می‌توان نکته‌ای را خاطرنشان کرد. در سفر پیدایش، خداوند خبر از تولد اسماعیل می‌دهد.[پیدایش، ۱۶: ۱۵.] در چند آیه بعد که چند سال از تولد اسماعیل گذشته است، خداوند بیان می‌کند که «تمام سرزمین کنعان را که اکنون در آن غریب هستی تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید...». [پیدایش، ۱۷: ۷.] در این موقع هنوز اسحاق به دنیا نیامده و حتی صحبتی نیز از او نیست و در آیاتی که به تولد اسحاق اشاره می‌کند، [پیدایش، ۱۷: ۱۶.] بیانی از مالکیت نسل ابراهیم بر سرزمین مقدس وجود ندارد.  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb