جلسه ۱۰۲۶ شرح قرآن و تفسیر المیزان استاد عابدینی و تطبیق آن بر اتفاقات اخیر: (8 بهمن 1403) ۲:۰۰ معنای دعوت سلبیه (قطع روابط) ۴:۰۰ جهاد و قتال در اسلام در راستای برداشتن مانع است ۶:۳۰ سه مرتبه بیان: دعوت با قول حسن؛ دعوت سلبیه؛ قتال ۷:۲۰ امام (ره) از هر دو مرتبه اول پیش از جهاد نظامی، کمال استفاده را کردند. ۹:۵۰ دو مثال دیگر از مبارزه سلبیه ۱۱:۴۰ گزینه اول قتال نیست، بلکه پس از دعوت و مبارزه سلبیه، نوبت قتال می‌رسد ۱۳:۰۰ خود مبارزه سلبیه دارای مراتب است ۱۴:۱۰ حرکت عمومی و شجاعت مردم لبنان بدون اسلحه به سمت جنوب لبنان، یک حرکت سلبی در مقابل حرکت نظامی دشمن بود ۱۶:۱۰ توقف تانک مرکاوا (ارابه خدایان) در مقابل مبارزه سلبی ۱۷:۳۵ بدانید: دشمن خدا، دشمن بشریت هم هست. ۱۹:۰۰ با دشمنان، اظهار دوستی نکنید. ۲۰:۰۰ دشمنان، مخالف دین شما هستند که دین شما، خود شما هستید. (دلیل دشمنی با ملت ایران) ۲۲:۱۵ اظهار دوستی با کسانی که دارند می‌گویند باید اینها را ریشه کن کرد، اوج خباثت و نفهمی است ۲۳:۰۰ وقتی احساس ضعف می‌کنید، اظهار صلح نکنید ۲۳:۴۰ مؤمن به دین خدا، خود را ضعیف در مقابل دشمن نشان نمی دهد ۲۴:۱۵ وقتی در اوج شکوه و پیروزی، اظهار و پالس ضعفی از نماینده محور مقاومت و ام القرای مقاومت ارسال می‌شود، دل انسان خون می‌شود ۲۷:۳۰ اگر کسی با چنین دشمنانی اظهار دوستی کرد، به تصریح قرآن ظالم است ۲۸:۱۵ قدرت طلبی به جایی رسیده که رئیس جمهور دشمن رسما می‌گوید فلان جزیره برای من است، اسم فلان جا را عوض می کنم، تمام معادلات بین المللی را زیر پایش گذاشته. و متأسفانه جامعه بین المللی اصل حرف را تخطئه نکرده!!! ۳۰:۰۰ عربستان مفلوک، وقاحت و گاو شیرده بودنش را به کجا رسانده ۳۱:۰۰ وقتی نماینده ما و عربستان هر کدام به نوعی خضوع می‌کنند او می‌گوید پس من قدرتمند هستم. ۳۱:۲۵ چقدر امام و آقا غصه می‌خورند از دست این‌گونه مظاهر کشورهای اسلامی ۳۳:۰۰ روی جریان سلبی باید کار کنیم ۳۵:۰۰ سلبریتی های ما بارها موضع سلبی در برابر حق گرفته‌اند، اما ما با آنان چنین نکردیم ۳۵:۳۰ در جریان سلبی باید ارتباطات شخص را محدود کرد اما راه برگشت را باز گذاشت (نگاه در جریان سلبی، اصلاح گری و هدایت است) ۳۷:۰۰ جایگاه، معنا و نحوه تقیه ۳۹:۰۰ بازگشت جهاد ابتدایی به دفاع و معنای آن ۴۱:۳۰ همه دفاع از خود را با توسعه ای که دارند، حق خود می بینند؛ منتهی توسعه من گاهی منشأ صحیح دارد، گاهی منشأ وهمی (من موهوم) ۴۴:۰۰ شیطان راه جدیدی ایجاد نمی کند، بلکه راه حق را موهوم می کند و دچار افراط و تفریط می کند ۴۴:۳۰ جهاد تبیین یعنی من موهوم را آشکار کردن