🔹پاسخ‌های عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت. ✍ترجمه و توضیح از: حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 قسمت هفتم پاسخ برخی شبهات و اشکالات 4⃣ افراد شقى هم خدماتی به بشریت داشته اند که از خدمت افراد سعيد كمتر نيست، و اصلا چه بسا زمينه سعادت افراد سعيد را همين اشقيا فراهم نموده و مى‌نمايند، پس ديگر چرا بايد در عذاب دائمى معذب باشند؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹خدمت و عبوديت هم مانند رحمت دو جور است يك عبوديت عامه، يعنى خضوع و انفعال وجودى در برابر مبدأ وجود و ديگر عبوديت خاصه، يعنى خضوع و انقياد در صراط هدايت بسوى توحيد. هر يك از اين دو قسم عبوديت براى خود پاداشى از رحمت و اثرى مخصوص و مناسب با خود دارد، عبوديت عامه كه در سراسر عالم هستى و در نظام تكوين برقرار است، پاداشش رحمت عامه است كه در اين رحمت نعمت دائمى و عذاب دائمى، هر دو مصداق آن رحمتند. (توضیح آن در قسمت‌های قبل گذشت). اما عبوديت خاص، جزاء و پاداشش رحمت خاص خداست و آن نعمت و بهشت است، كه مخصوص كسانى است كه رحمت خاص و هدايت خاص خدا را پذيرفتند. علاوه بر اينكه اگر اين اشكال وارد باشد، بايد در مورد عذاب غير دائمى آخرت و حتى در مورد عذاب دنيوى نيز وارد باشد.  دارد.... 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi