👉2👈 ادامه👆👆👆 🔔 یک زنِ مومن باید انتخاب کند. آیا قرار است یک زنِ پلاستیکی باشد و خود را به آلتِ دستِ آرایشگران و مصرف کننده‌ی کالایِ تولید کنندگانِ لوازمِ آرایشی مبدل کند؟! یا قرار است از آرایش و زیبائی، فقط بخشِ مومنانه‌اش را برگزیند؟!! ❓حدّ و مرزِ زیبائی چقدر است و تا چه حد اجازه دارم خودم را نقاشی کنم؟! آرایش به قیمتِ از دست دادنِ طهارت و قضا شدنِ عبادت؟ تا کِی باید برده‌ی کاسبانِ لوازمِ آرایشی باشم و گولِ تبلیغاتِ پُر طمطراقشان را بخورم؟ این فخر فروشی و چشم و هم چشمی، انتهایَش کجاست؟ ❓مگر می‌شود شرعِ مقدس اجازه دهد تا یک بانویِ متدین خصوصی‌ترین بخش‌های بدنش را به رویتِ غیر همسرش برساند مثلا برای اپیلاسیون؟! لیزر و مومکِ شرمگاه گذشته از عوارضِ جسمی، اگر توسطِ غیرِ همسر انجام شود، حرام است. 💅🏻 در خصوصِ ناخن، نظرِ شما را به فتوایِ مراجع تقلید جلب می‌کنم: 1️⃣ آیت الله بهجت: شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى‌خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى‌شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل این کاشتن جایز نیست، چون اضطرار ندارد. در وضو و غسل اشکال پیدا مى شود و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب مى شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است؛ ولى اگر این کار را کرد و هنگام وضو یا غسل امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در مسح و غسل عمل به جبیره کند. 2️⃣ آیت الله خامنه ای: کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را نمی‌تواند بردارد، در این فرض کاشت ناخن مُجاز نیست. ➕ اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره‌ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. 3️⃣ آیت الله سیستانی: غسل و وضو با چیزی که مانع از وصول آب می شود صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل و پاک کرد و قصد آرایش، مجوّز چنان کاری نمی شود. 4️⃣ آیت الله صافی گلپایگانی: کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند. 5️⃣ آیت الله مکارم شیرازی: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است. 🆔 @SinJimDin