☫﷽☫ نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض (بخش اول): در آستانه یوم_الله «دحوالارض» هستیم. چند سال قبل، مقالاتی در موضوع تحریر و در فضای مجازی (تلگرام؟ واتساپ؟) به اشتراک گذاشتم که مورد ارزیابی دوستان از جمله انتقاد حجة‌الاسلام والمسلمین دعوتی، قرار گرفت. حال متاسفانه اصل آن مقالات تحریری خود را پیدا نمی‌کنم! (اگر از دوستان، کسی بدان‌ها دسترسی دارد، خیلی ممنون می‌شوم که برای بنده ارسال نماید) ولیکن عین متن گفتگوی انتقادی فی‌مابین را که در جائی، ذخیره کرده بودم، در اینجا به اشتراک می‌گذارم تا از دحوالارض، بی‌خبر عبور نکرده باشم! (ناگفته نماند، ایشان بعنوان نویسنده‌ای صاحب‌قلم، بعد از سکته‌ای که برایشان عارض گشت، در تایپ کلمات و جملات، قدری مشکل دارند ولیکن از باب «لزوم حفظ امانت»، عین تحریریه ایشان را به اشتراک می‌گذارم): استاد دعوتی: جناب حسینی منتظر باسلام وارزوی توفیقات عنایت می فرمایید که گسترش زمین که می فرماید والارص بعد ذلک دحیها اخرج منه مایها ومرعیاها والجبال ارسیها اینها مراحلی هستند که بزای وقوع هرکدام ملیون هاسال وقت لازم است ودحو الارض هم مانند یوم القیامه یک روز بسیار بسیار طولانی میباشد ملیاردها سال و خروج آب وبرامدن کوه ها وقایع بسیار عطیمی هستند ونمی تواند دریک روز بیست وچهار ساعت واقع بشود لاجرم تعین یک روز معین برای دحوالارض این باید یک روز سمبولیک وبرای یاد اوری یک حادثه عظیم از خلقت باشد واینکه فرموده است ما اسمانها وزمین را درشش روز افریدیم همه مفسرین سرانجام پذیرفتند که این ایام خلقت ایام ۲۴ساعت نیستند ودلیلش هم اینکه روز هفتم که روز قیامت است یک روز عظیم اشت که فقط یک مرحله آن۵۰هزار سال است ورو زهای خلقت که یک روز ان همان دحو الارض است لااقل چند ملیارد سال است وقطعا این تعیین یک روز برای دحو الارض به عنوان یا بزرگداشت میباشد لذا دربیان مسایل اعتقادی باید به ادبیات قابل قبول طرح بشود تا جوان بیچاره بتواند قبول کند . اینکه اول اب ها همه جارا گر فته بو دند و اول بار سرزمین کعبه اززیر اب بیرون امد به قول جناب علامه جوادی روایات نمی توانند لیل برخلقت وتاریخ باشند تا وقتی که یک دلیل علمی اقامه بشود اینک دولقرنین اسکندر است که ده ها نقل قول د ارد بالاخره به اثبات نرسید تا انکه تحقیقات علمی جواب ان را داد .در هرحال تحقیقات علمی نشان می دهد که در اعاز کره مین یک کره مداب واتشین بود و ملیون هاسال طول کشید تا پوسته زمین خشک شد کوه ها وگو دیها در این زمان پدید امدند وملیونها سال باران های سیل اسا باریدند ودوبا ه بخار شدند تا شرانجام رطول میلون هاسال زمین خنک شد وابها در د یاها ساکن شدند خشکی ها پیدا شد ند وملیون ها سال به طول انجامید تاقاره ها ازیکدیگر جداشدند واوقیانوس ها پدید امدند .اینها نتیجه تحقیقات ومباحثات هزارن دانشمند زمین شناس می باشد که دردبیرستانها وم دارس ما تدریس می شود وجوانها انهارا پذیرفته اند حالا یا سایت مدهبی برخلاف این باورها اعلام میدارد که اول همه زمین ا اب گرفته بود و‌کعبه به قول ما اززیر اب بی ون امد وبه قول یونانیها اتن ازیر اب بیرونآمد وبه قولی استان نیمروز ک‌ه وسط دنیا هست شکل گرفت خوب حالا جوان شما کدام را بپذیرد دانشگاه چه می گوید . حاج اقا چه می فرماید. لاجرم اولا اسرار ال محمد را برای اهلش بگویید ولزوم ندارد انهارا به هر طبقه ای القا کنید ثانیا در فکر راه حل باشید و اهی جلوی پای مردم بگداریدکه ایجاد شبهه نشود به نظر بنده معنای گسترش زمین از زیر کعبه یعنی گسترش توحید واولین نقطه ای که سر اززیر اب در اورد یعنی سر از زیر طلمات کفر بیرون اورد ودرخشیدن گرفت واگر فرض کنیم که جناب ابراهیم در روز ۲۵ دایلقعده متولد شده است این میتواند معنی دحو اللارض را مشخص کند یعنی شکل گرفتن توحید از تولد جناب اراهیم اعاز شد وزمین به نور پروردگارش روشن شد وزمین زمین شد و روز تولد ان جناب که بانی کعبه نیز می باشد روز دحو الرض به ای معنی میباشد دراینجا فکر جوان بیچاره ای که دینش را وروایت امامش را ازما می خواهد بیاموزد گرفتار تناقض نمی شود خوب شما واقعا جواب بدهید یک جوان با ان چیزها که از دبیر ستان اموخته بااین مسایل چه باید بکند البه حصرات ایمه کلماتشان به حق می باشد لکن راوی چی دریافت کرده و ما چه می گوییم این مشکل افرین است امید که جوانب کار ا ملاحظه بنماییم انشاالله حسینی منتظر: با سلام و ضمن تشکر از نقادی مطلب؛ مسئله دحوالارض (ظهور اولین قطعه از خشکی زمین از زیر آب) را به دو شکل می‌توان مورد توجه قرار داد؛ ۱) ظهور تدریجی قطعه که قطعا در دوره طویلی از زمین‌شناسی اتفاق افتاده است و لذا نامگذاری ۲۵ ذی‌القعده می‌تواند کاملا نمادین باشد. ۲) ظهور نخستین نقطه خشکی (ولو باندازه یک میلیمتر) که ... ..ادامه دارد. ✍ حم 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM