🔰 خیلی مهم است از چه زاویهای به مسأله عفاف و حجاب نگاه کنیم!
🔹بعضا فهم سیاستمدارن از حجاب در حد یک حکم شرعی است که میشود با کار فرهنگی شوق ایجاد کرد همانند بستن کمربند، هرچند در همان بستن کمربند هم جریمه بیشتر از کار فرهنگی موثر بود.
اما رئیس جمهوری که فهم تمدنی دارد و تمدنی میاندیشد چالش حجاب را در جنگ تمدنی غرب برای نابودی اسلام شناسایی میکند و برای مبارزه با بدحجابی، گامهای پیشرفت تمدنی را برمیدارد.
اگر کسی توانست حل مسئله عفاف و حجاب را در بستر هویت و جنگ تمدنی بررسی کند، دیگر نگاه صرفا فرهنگی به حجاب نمیکند، بلکه تمام مولفههای تمدنساز مثل معماری، هنر، شهرسازی، کرامت زن و مرد و ... را بررسی میکند و گامهای تحول و مبارزه با لبیرالیسم را برمیدارد و در آخر با اقتدار حاکمیتی به تقابل با جنگ تمدنی میرود.
🔹همانگونه که انقلاب جنسی در غرب، پیشران نظام لیبرایسم و تمدن مادی غربی در جهان گشت! گسترش زیست عفیفانه و انقلاب عفافگرایی در ایران نیز میتواند پیشران تمدن نوین اسلامی در جهان گردد!
🔹خانم «وندی شَليت» در مقدمه كتاب خود به نام «بازگشت به عفاف» A RETURN TO MODESTY به گرايش در حال فزوني نسبت به پاكدامني در ميان زنان جوان جامعه امروز امريكا اشاره ميكند و ميگويد بيشتر اين افراد بانشاط، سرزنده و فعّال هستند.
🔹شَليت بر اين باور است كه پاكدامني امري طبيعي [فطری] است. وي عقيده دارد كه عفاف مسئلهاي جهاني، فرا فرهنگي و بسيار باسابقه است.
(منبع: فمينيسم در آمريكا تا سال2003، ج1، ص16، 17، 46، 47، ترجمه سمانه مدني)