#پرسش_و_پاسخ_منطق
💠 پرسش سوم:
❓
با توجه به تقسیم قضایای حملیة به اعتبار موضوع (شخصیة، طبیعیة، مهملة و محصورة)، کدام گزینه صحیح است.
🔸الف: «إِنَّ إِبْراهيمَ لَحَليمٌ أَوَّاهٌ مُنيب»، «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ»: قضیه اول شخصیة و قضیه دوم محصورة است.
🔸ب: «اللَّهُ الصَّمَدُ»، «الجَیشُ یُقتَلُ»: هر دو قضیه شخصیة هستند.
🔸ج: «كُلُّ الطَّعامِ كانَ حِلاًّ لِبَني إِسْرائيلَ إِلاَّ ما حَرَّمَ إِسْرائيلُ عَلى نَفْسِهِ»، «فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ»: قضیه اول محصورة است و قضیه دوم شخصیة است.
🔸د: «وَ مِنَ الْأَعْرابِ مَنْ يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ مَغْرَماً»، «تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَت»: قضیه اول محصورة است و قضیه دوم طبیعیة است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پاسخ خود را به شناسه زیر ارسال کنید:
🆔👉
@Asadi14
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جهت راهنمایی در پاسخگویی به درس دهم منطق رجوع کنید :
📌 درس دهم منطق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به ما بپیوندید 👇
آپارات |
ایتا |
تلگرام