تحلیل سیاسی و جنگ نرم
♻️ روحانی به دنبال ایدئولوژی سازی برای سازش 🔰 حمید رسایی: حسن روحانی تاکنون چندبار در مجامع مختلف، تلاش کرده تا با تحریف عوامل صلح تحمیلی به امام حسن مجتبی(ع) عمل خائنانه مردم زمانه امام را به عنوان الگو برای ملت ایران قرار دهد! وی اخرین بار در جلسه ۱ آبان ۹۸ هیات دولت به تقدیس صلح تحمیلی به امام حسن (ع) می‌پردازد. البته این نظرات اخیر روحانی است اما او قبل از رفت و آمد ۱۷ ساله به اسکاتلند (یکی از چهار کشور بریتانیای کبیر) به گونه دیگری درباره صلح امام حسن (ع) می‌اندیشید. وی در تیرماه سال 1356 به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و با مرور تاریخ سیاسی اهل بیت، به‌ مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن(ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد که این مجموعه سخنرانی در سال 90 در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند. روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می‌دهد، در حالی عمل خائنانه مردم دوره امام حسن(ع) را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال 56 بر اساس تحقیقات و مستندات تاریخی، مردم دوره امام را خائن معرفی کرده است! روحاني در صفحه 205 کتاب "مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است: «این حضور مردم، این ایثار مردم و این فداکاری مردم است که امروز (سال 56) مسیر مبارزه و نهضت و آینده را مشخص می‌کند. خود امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت‌ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می‌کند و ما پیروز می‌شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود. مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می‌خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي‌توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.» روحانی معتقد است که امام حسن در سخنراني علنی خود، اولا خواص خائنی که زیر پرچم معاویه رفتند را معرفی کردند، ثانیا به مردم گفتند که اگر بایستید خدا آنها را یاری می کند و عاقبت پيروز می‌شویم، ثالثا صراحتا به مردم گفتند که اگر تن به ذلت صلح با معاویه دهید، دنیایتان با غم توام و آخرتتان بدتر از آن خواهد بود، رابعا صلح با معاویه را محصول تصمیم مردم می‌داند نه تصمیم امام حسن(ع). آیا مردم دوره امام حسن که در سال 56 رفتارشان تقبیح شده وقتی در سال 96 رفتارشان تایید می شود، تغییر کرده اند؟ مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط آقاي روحاني خائن معرفی شدند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی می شوند؟ قطعا مردم دوره امام حسن(ع) تغییر نکرده اند، تاریخ و حوادث رخ داده در آن نیز در این مدت تغییری نکرده است بلکه این حسن روحانی است که تغییر یافته است. سئوال این است که روحانی با چه هدفی و بر اساس کدام مأموریت در حال ایدئولوژی سازی برای توجیه خیانت یاران امام حسن (ع) و سوق دادن مردم ولایتمدار ایران اسلامی به سمت عمل خائنانه است؟ آیا این تغییر نگاه ایدئولوژیک به تردد 17 ساله روحانی به دانشگاه بریتانیایی گلدین گلاسکو ارتباط پیدا می‌کند؟!