🔹🔸از خانه یكى از مسلمانان مدینه سرقتى شد، در این مورد دو نفر متهم شدند؛ یكى مسلمان و دیگرى یهودى، هر دو را دستگیر كرده، به محضر پیامبر آوردند. میان مسلمانان دلهره‏ اى پیدا شد كه اگر ثابت شود كه مسلمان سرقت كرده براى ما در مدینه و نزد یهودیان آبرویى باقى نمى‏ ماند، خدمت پیامبر رسیدند و گفتند: آبروى مسلمانان در خطر است؛ سعى شود كه مسلمان تبرئه شود! امّا پیامبر قضاوت به ناحق را براى اسلام و مكتب آبروریزى دانستند. باز مسلمانان استدلال آوردند که: یهودیان تا كنون به ما ظلم‏ها كرده‏ اند و بر فرض كه در این مورد به یك یهودى ظلم شود، در برابر آن همه ظلم چیزى نیست! اما پیامبر فرمودند: حساب قضاوت و عدالت از حساب ناراحتى‏ هاى قبلى جداست. سرانجام آن دو متّهم مورد بررسى پیامبر قرار گرفتند و بر خلاف میل مسلمانان یهودى تبرئه شد و این نمونه اجراى عدالت، گرچه در نظر سطحى براى مسلمانان آن زمان بى آبرویى به همراه داشت، ولى در واقع مكتب اسلام را براى همیشه آبرومند و بزرگ ساخت. ♦️از همین رو نباید از دستگیری مفسدین و جایگاه آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی نظام می شود. آن چیزی که به انقلاب و حکومت اسلامی آبرو می دهد، اجرای عدالت است، نه ملاحظات سیاسی. بر همین اساس وظیفه دستگاه های امنیتی، نظارتی و قضایی، حفظ آبروی دین و حکومت اسلامیست، نه آبروی مسئولین. ♦️انقلابیون نیز نباید از تصفیه دمل های چرکین و مفسدین هراسی داشته باشند، انقلاب اسلامی بعون الله با این غربالها عزیزتر خواهد شد و با قدرت بیشتر به سمت آرمانها حرکت خواهد کرد. آنهایی باید بترسند که منافعشان به خطر افتاده و به همین دلیل در حال تزریق ترس و ناامیدی هستند. ✍ 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public