💢آقای دکتر اکبری:
🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکلگيري اعيان اجتماعي را نشان ميدهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجهاي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معنيدار انساني در نظر گرفته ميشوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيتهاي اجتماعي بيروني و الزوامآور است.
🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي ميپردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مينمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است.
https://eitaa.com/umefafgaraei