2️⃣ (بخش دوم) 🔶 بازی‏های رایانه‎ای نامناسب، به وفور در کلیه فروشگاه‎ها، با تعداد زیاد قابل عرضه بوده و تا چند سال قبل نیز، با قیمت‎های بسیار پایین فروخته می‎شد. 🔶 یکی از دلایل اصلی این است که ما 17 سال در بدون زندگی کردیم. یعنی از سال 71 که فضای مجازی در ایران ایجاد شد، 17 سال بعد و در سال 88، اولین قوانین مربوط ایجاد شد!!! خلأ قانون در این 17 سال، آسیب‎های جبران‎ناپذیری را بر وارد کرد. علاوه براین، مجازات‎های تعیین شده در این نیز، بسیار سبک و بازدارندگی متخلفان پایین است. 🔶 دلیل بعدی، کم‎اهمیتی اثرات منفی بازی‎های رایانه‎ای مبتذل، برای ذیربط است. کارگاه ویژه‎ای به منظور توجیه رؤسای دادگاه‎ها و شعبه‎های مشهد، برگزار شد تا نسبت به اثرات این‎گونه بازی‎ها حساس گردند، اما مفید فایده نبوده است. 🔶 دیدگاه والدین نسبت به هم مهم است. صحبت‎های برخی نشان می‎دهد که چون بچه‎ها نسبت به ابزارهایی چون فهم بیشتری دارند و استفاده از آن را از والدین بهتر می‎دانند، پس نیازی به ندارند! و یا والدین، توانایی نظارت بر روی آن‎ها را ندارند و به نوعی دچار وادادگی شده‎اند. ⚠️والدین باید دانش خود را در مورد موبایل بالا ببرند و تسلیم بچه‎های خود نشوند. چراکه در صورت تسلیم شدن، هاله امنی از عدم نظارت را، بر دور و خود تنیده‎اند. 🍃 👤 پژوهشگر بازی های رایانه ای https://eitaa.com/umefafgaraei