🔴 گفتمان های باطل و افعال قبیح خاسر؛ دو خطر جدی برای جامعه اسلامی
بخش اول
🔹دخت نبی اسلام، حضرت فاطمه سلام الله علیها در آخرین خطبه خود خطاب به مردم مدینه فرمود: مَعاشِرَ الْمُسْلِمينَ الْمُسْرِعَةِ اِلى قيلِ الْباطِلِ، الْمُغْضِيَةِ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبيحِ الْخاسِرِ ... .
پس حضرت فاطمه(س) رو کردند به مردم و فرمودند: ای مسلمانانی که خیلی سریع به طرف «گفتههای باطل» رفتید و در مقابل «کار زشت زیانبار»، چشم خود را بر هم گذاشتید... .
🔸یعنی مردم و جامعه اسلامی بعد از وفات حضرت رسول الله(صل الله علیه و آله وسلم) دچار یک «گفتمان باطل» شدند و به سرعت به سمت این گفتمان باطل رفتند و در مقابل یک «فعل قبیح بسیار خسارت بار» غیرقابل جبران سکوت کردند. هم به سرعت به سمت حرف باطل رفتند و هم در مقابل یک عمل سکوت کردند.
🔹این «قیل باطل یا گفتمان باطل» چه بود؟ «فعل قبیح خاسر» چه بود؟
برای آن که بدانیم گفتمان باطل چیست باید گفتمان حق را بشناسیم. گفتمانی که پیامبر اسلام(ص) علمدار آن بود گفتمانِ «توحید» بود. گفتمان «لا اله الاالله». گفتمان نه به طاغوت و طواغیت زمانه؛ گفتمان نه به هر «اله»ی بجز الله. (اله یعنی هرچیز قابل پرستش بدون قید و شرط)
🔸این اله چه چیزهایی است که باید به آنها «نه» گفت و به آنان شرک ورزید و پیامبر اسلام، مردم را هم به «نه گفتن» به آنان ترغیب می کرد؟
🔹اگر یک انسان یا یک جامعه، کسی را یا چیزی را بی قید و شرط اطاعت کند، فرمان او را در زندگی خود، در جامعه خود، در دولت خود خود اجرا کند، یعنی او را عبادت کرده است. او را «اله» خود قرار داده. پس هرکسی که اطاعت کند از کسی، یا از چیزی، یا از قدرت سیاسی، یا قدرت مذهبی و حتی از عامل درونی مثل نفس، یعنی او را عبادت کرده است.
🔸آیا مصادیق این «اله» در جامعه قبل از اسلام، فقط بت های سنگی و گلی بودند؟ خیر؛ این «آلهه» شامل سنت های غلطی که بی قید و شرط پرستش می شدند هم بود. سنت های قومی و قبیله گرایانه، سنت های نژادپرستانه، سنت اشرافی گری و پرستش اشراف و سرمایه داران زالو صفت، سنت تبعیض، سنت شهروند درجه یک و شهروند درجه دو.
🔹پیامبر اسلام(ص) نه فقط علیه خدایگان سنگی و گلی شورید؛ بلکه سنت های شرک گونه را نفی کرد و مردم را به نفی هر طاغوت و هر سنت مشرکانه ای را دعوت نمود.
🔸یکی از سنت هایی که پیامبر اسلام علیه آن شورید این بود که سرنوشت عموم مردم و جامعه در دست افراد معدودی بود. در دست اشراف و سرمایه داران بود. اسلام این آزادی و قدرت را به فرد فرد جامعه داده بود که سرنوشت جامعه را خود به دست به گیرند.
🔹بعد از وفات پیامبر، اما عموم مردم از این سنت بازگشتند و مجدداً فقط عده ای از بزرگان در سقیفه جمع شدند تا سرنوشت جامعه اسلامی را رقم بزنند. عموم مردم به این گفتمان ها و سنت های غلط بازگشتند. اینکه مهاجرین برتر از انصار هستند؛ از بین مهاجرین، قریش برترند؛ اینکه بدریون برتر از سایر مجاهدین هستند و سهم آنان از بیت المال نسبت به سایر رزمنده ها و مجاهدین بیشتر است و سهم رزمنده ها از عموم مردم عادی بیشتر است و ...! مردم با سرعت به سمت این گفتمان های جاهلانه بازگشتند.
🔸غصب خلافت هم همان «فعل قبیح خاسر» ی است که مردم زمانه در برابر آن سکوت کردند. عمل خلاف عدالت سیاسی که منجر به ضرر جبران ناپذیری شد!
🔹حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها هم در مقابل گفتمان های غلط ایستاد و هم مقابل «فعل قبیح خاسر» فریاد زد. دخت نبی اکرم(ص) ته ماجرا را می دانست. ته ماجرا این بود که گفتمان توحید و عدالت به کما می رود و ولایت زمین می خورد و جامعه اسلامی بعد از 50 سال کارش به عاشورای حسینی می کشد و فرزندانش یکی یکی به مقتل و مسلخ می روند؛ صالحٌ بعد صالحً و صادقً بعد صادقً و ... .
🔸تکلیف ما امروز همین است که گفتمان حق را بشناسیم و مقابل سرعت گرفتن جامعه به سمت گفتمان های غلط بایستیم و اجازه ندهیم عده ای جامعه را به سمت گفتمان هایی که عدالت و آزادی و جمهوریت و استقلال را ذبح می کنند ببرند. اجازه ندهیم مدیریت کشور به گفتمان لیبرالیسم و غیره غش کند. کاری که مرحوم علامه مصباح(ره) در طرح ولایت و آن روشنگری های دهه 70 کردند.
🔹ما همچنین باید در برابر افعال و اقدامی که ولایت را تضعیف می کنند، بدنبال حذف نظام جمهوری اسلامی اند، یا بدنبال تهی کردن ولایت هستند و جمهوری اسلامی را بدون محتوا و بدون مکتب و بدون ارزش ها می خواهند، سکوت نکنیم. مقابل دشمنان ولایت بایستیم چرا که جمهوری اسلامی حرم است. کاری که حاج قاسم سلیمانی کرد.
#داود_مدرسی_یان:
🌸⃟📚🔰჻ᭂ࿐✰
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
@uphjnv