✅«اسکار» یک شوی شلخته
🔹مهران مدیری با یک رئالیتیشو به شبکهی نمایش خانگی برگشت. این بار او و تیم سازنده به سراغ یک شوی تلویزیونی مشهور بریتانیایی رفتند و آن را در «اسکار» کپی کردند.
🔸4 چهرهی مشهور مقابل مجری مینشینند و در طول برنامه با چالشهای مختلفی که تیم نویسندهی برنامه طراحی کردند مواجه میشوند. چالشهایی که قرار است به امتیازدهی و رتبهبندی نهایی این چهار نفر ختم شود.
🔹«اسکار» برنامه شلختهایست. شتاب زدگی که که مهران مدیری از آن به عنوان ریتم بالا یاد میکند، باعث شده تا برنامه سر و شکل درستی نداشته باشد. مدیری با اغراقهایش در تیک زدن کنداکتوری که روی تبلت مقابلش قرار دارد، سعی دارد فضای گفتگو بین خودش و مخاطب را گرم کند اما در واقع به سردرگمی بیشتر برنامه کمک میکند. صدای خنده مونتاژشدهی روی تصاویر هم کاملا توی ذوق میزند که ربطی به افراد داخل استودیو ندارد.
🔸اما مهمترین مشکل «اسکار» همان چهرههای تکراری هستند که صدباره در رئالیتیشوهای مختلف حضور داشتند و زیر و بالای آنها را از حفظ هستیم. نیکخواه چه شوخی قرار است انجام دهد که قبلتر در جوکر انجام نداده؟ الیکا عبدالرزاقی چه جذابیتی برای مخاطب دارد وقتی او را در تمام شوهای شبکهی نمایش خانگی تماشا کرده است؟
🔹چالشهای درنظر گرفته شده تا به اینجای برنامه خلاقانه است اما اجرای نیما شعباننژاد که کسی نمیداند در استودیو و کنار مهران مدیری دقیقا چه کاری قرار است انجام دهد، قدرت کمدی کار را کم کرده است. برنامه در این بخشها خیلی ایرانیزه نشده و خب با توجه به تفاوتهای جدی فرهنگ کمدی بین ایران و کشورهای دیگر، خیلی نمیتواند از مخاطب خنده بگیرد.
@vaavmag