مدل تاثیرگذاری رایانه جهت اقناع مخاطب:
فناوریهای رایانهای ۳ کارکرد را برای اقناع و تغییر رفتار و رویکرد ایفا میکنند.
1) به عنوان یک ابزار این فناوریها میتوانند انجام یک رفتار خاص را آسانتر نمایند و با بالابردن فاکتور توانایی احتمال انجام عملی خاص را که مد نظر طراحی است بالا ببرند.
2) این نرمافزارها میتوانند مانند یک عامل اجتماعی نیز عمل کنند و با پاداشدادن به کاربر (با بازخورد مثبت در صورت انجام فعل مدنظر) کاربر را به سمت فعلی خاص سوق دهند.
3) همچنین این فناوریها محیطی را فراهم میکنند که امکان تجربیات خاصی را (از جمله روابط علی-معلولی خاص) فراهم میکند. برای مثال فعل خاص کاربر در فضای رایانهای میتواند منجر به پاداش یا مجازات خاصی (در همان فضای رایانهای) شود.
#مدل_اقناع
@vajeazeh